• Su73

Ekonomi

Hej alla,

Behöver råd, min man och jag har olika synpunkter.

Det vi diskuterar och som håller på att leda till skilsmässa rör ekonomin.

Jag har fyra barn två vuxna och två små, min äldsta son med funktionshinder lever med oss han är 22. Utan jobb sen en tid och ingen inkomst alls.

Jag har delat upp hushållets utgifter på 5, jag betalar tre delar och min man två för att han inte vill betala för min son. Nu tycker han att vi ska dela alla utgifter på tre och jag ska ta två delar har han en. Någon som förstår resonemanget?

• Svar på tråden Ekonomi
  • Carambolan

De som bor hos er är alltså två gemensamma småbarn och ditt vuxna barn? Du har ett barn till men som inte bor hos er?

Det rimliga tycker jag är att alla vuxna betalar en fjärdedel var och att du och mannen sedan delar på den sista fjärdedelen för småbarnen.

• Su73

Precis mitt andra stora barn har flyttat hemifrån.

Bra förslag att dela på fyra istället, ska lägga fram det förslaget och iom den ändringen så får han börja betala för våra gemensamma barns kläder och deras aktiviter. Och vabba och hämta eller lämna på skola och dagis. Tack för input!

• Anonym (Charming)
    Su73 skrev 2017-03-18 15:43:07 följande:

Bra förslag att dela på fyra istället, ska lägga fram det förslaget och iom den ändringen så får han börja betala för våra gemensamma barns kläder och deras aktiviter. Och vabba och hämta eller lämna på skola och dagis. Tack för input!

Så du gör allt hemma och tar alla löneavdrag även för de gemensamma barnen och han vill att du ska betala mer?
  • Su73

Japp så är det. Kan tillagas att jag handlar och lagar all mat trots att han har bil.

• Studentpappa
    Su73 skrev 2017-03-18 15:43:07 följande:

Vilken charmknutte, varför turas ni inte om med vab? Speciellt som ni inte verkar ha gemensam ekonomi så skulle jag vägra att ta all vab själv. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Charming)
    Su73 skrev 2017-03-18 17:00:57 följande:

Japp så är det. Kan tillagas att jag handlar och lagar all mat trots att han har bil.

Släng ut skräpet! Då får han automatiskt dra lasset varannan vecka.
    Gjorde underverk på mitt ex, han är värsta superpappan nu
  • Su73

Japp lär sluta så, la fram förslaget om att vi delar allt på fyra och han tar en och en halv del och jag två och en halv. Det accepterades inte allt skulle delas på tre och han skulle ta 1 del och jag två. Blev sur och kunde inte knipa käft och svarade att då måste jag få underhåll för våra barn.

• cattus

Läste inlägget och bara kände: vilket EGO!
    Jag hoppas du lyckas få ordning på det hela.

• Gizmo

Men ni är väl en familj? Enklast vore väl om ni hade gemensam ekonomi? Varför krångla till livet mer än man behöver? Men eftersom mannen verkar vara en snåljåp så får ni väl dela alla utgifter på fyra! 

Svar på tråden Ekonomi