• Tina81

Hur är det att växa upp på Söder vs Kungsholmen?

Vi funderar på att flytta till lägenhet på Söder eller Kungsholmen. Ingen av oss är från Sthlm så det är lite svårt att få en känsla för hur det är att växa upp där.

Vart hade ni helst flyttat med barn? Är det också vissa områden på Söder/Kungsholmen som är trevligare / bättre för barnfamiljer än andra?

Vad är era erfarenheter? Vore så mycket värt med alla råd och tips:)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur är det att växa upp på Söder vs Kungsholmen?
  • Carambolan

Tänker ni "innerstan" eller kollar ni också på ytterområdena? Kristineberg på Kungsholmen känns tex mer som en lummig närförort.

• Tina81
    Carambolan skrev 2017-03-19 15:46:21 följande:

Tänker ni "innerstan" eller kollar ni också på ytterområdena? Kristineberg på Kungsholmen känns tex mer som en lummig närförort.

Vi kollar nog mest rätt så centralt men allt är intressant. Nu senast kollade vi Skinnarviksberget tex..
  • Bellsss
    Tina81 skrev 2017-03-19 15:42:51 följande:

Vi funderar på att flytta till lägenhet på Söder eller Kungsholmen. Ingen av oss är från Sthlm så det är lite svårt att få en känsla för hur det är att växa upp där.

Vart hade ni helst flyttat med barn? Är det också vissa områden på Söder/Kungsholmen som är trevligare / bättre för barnfamiljer än andra?

Vad är era erfarenheter? Vore så mycket värt med alla råd och tips:)

Tack på förhand!

Kungsholmen är trevligt med mkt barnfamiljer :) Söder känner jag inte till lika väl.
  • Anonym (Södermalm)
    liza-fija skrev 2017-03-22 21:57:34 följande:

söder e mest kniv o våld... kungsholmen är bra me mkt barnfamiljer!

Är det inte alls, nej. Sluta skriva trams i alla trådar.
    Tina81 skrev 2017-03-25 09:33:41 följande:

Stämmer verkligen "knivsöder" fortfarande?

Nej det stämmer absolut inte. Det är lugnt, tryggt och säkert. Flera bra skolor. Runt skinnarviksberget är det jättefint. Kungsholmen har jag aldrig bott på så jag uttalar mig inte om det men jag är uppvuxen på söder och mina barn är det också så det känner jag till väl.
Svar på tråden Hur är det att växa upp på Söder vs Kungsholmen?