• Äldre 19 Mar 16:18
    2548 visningar
    5 svar
    5
    2548

    Gravid och sommarjobba

    Hej är nu gravid i vecka tolv, i slutet på sommaren v 27-33, då jag är i vecka 28-33 har jag fått ett jobberbjudande, men jag tvekar då jag under mina 2 tidigare graviditeter fått mycket prematura sammandragningar, bricanyl, inläggning foglossning och sjukskrivning. Samt att båda barnen kommit 3 veckor innan bf. Jag känner mig osäker på jobbet då jag inte vill lova dom nått och sedan kanske inte klarar av att jobba. Jag vet att alla graviditeter är olika men denna gången börjar det redan smyga sig på vid stress och mycket ansträngning. Vad hade ni gjort? Är så stressad över detta just nu.

  • Svar på tråden Gravid och sommarjobba
  • Äldre 19 Mar 16:21
    #1

    Ring och rådfråga din BM imorgon.

  • Äldre 19 Mar 16:24
    #2

    Har pratat med henne också. Hon tycker jag ska känna efter själv, och att de finns tendens att de kan bli samma, men att de inte behöver bli så. Kändes som om att hon inte ville ta något beslut "åt mig".

  • Äldre 19 Mar 17:00
    #3

    Har ni ekonomiskt möjlighet att du inte arbetar så är det väl bäst att vara hemma.

    Diskutera med din man.

  • Caramb­olan
    Äldre 19 Mar 17:40
    #4

    Kan du hitta ett annat sommarjobb som är mindre fysiskt ansträngande?

  • Äldre 19 Mar 20:33
    #5

    Jo kanske. Tror dock vi klarar oss med en lön. Men att tacka nej könns jobbigt. Kanske ska lägga korten på bordet för min chef så får hon avgöra?

Svar på tråden Gravid och sommarjobba