• Anonym (:()

    Svullen som ett ägg i storlek ovanför nyckelbenen. Tror det är lymfkörtlar?! Farligt?

    Jag ska ringa Vc i morgon men börjar fundera på vad det är som händer i min kropp. Vart förkyld i nästan tre veckor och hostar ff en hel del.

    Är trött och ligger runt 37.8 på dagarna.

    Har haft svullna lymfkörtlar (tror det är det) och de känns mjuka som det vore vätska i. Gör inte ont.

    Vet att jag kanske borde gått till läkaren innan men har tänkt det går över. Även klåda i handflatorna och på bröstet så jag är alldeles sönderkliad.

    Googlar på nyckelben och lymfkörtlar och gillar inte vad som kommer upp ;(.

    Någon som kan lugna mig så länge?

  • Svar på tråden Svullen som ett ägg i storlek ovanför nyckelbenen. Tror det är lymfkörtlar?! Farligt?
  • Anonym (:()

    Haft så svullet i ca tre veckor skulle jag säga.

  • Anonym (M)

    Inte alls ovanligt varken med svullna lymfkörtlar eller klåda i samband med förkylning... Men hoppas du får en läkartid idag för det behöver absolut kollas upp ändå.

    Kroppen orkar inte bekämpa feber i två veckor och samtidigt hålla annat borta så det blir lätt påföljder när man är sjuk en längre tid .

    Krya på dig

  • Anonym (Svullen)

    Det är säkert ingen fara, jag har själv haft svullna körtlar lite överallt så jag förstår din oro.

    Har själv googlat en del på svullna körtlar och om jag inte minns fel så ska man kolla upp det när det sitter vid nyckelbenet. Så kolla för säkerhets skull så du slipper oroa dig. Hoppas det går bra

  • Anonym (:()

    Tack för era svar :). Har fått telefontid kl 12 så får vi se om jag får nån tid till läkare idag eller imorgon.

  • Anonym (Svullen)
    Anonym (:() skrev 2017-03-20 09:34:27 följande:

    Tack för era svar :). Har fått telefontid kl 12 så får vi se om jag får nån tid till läkare idag eller imorgon.


    Jättebra! Lycka till, jag håller tummarna för att det ska gå bra, vilket det säkert kommer göra.
  • Anonym (:()
    Anonym (Svullen) skrev 2017-03-20 10:08:46 följande:

    Jättebra! Lycka till, jag håller tummarna för att det ska gå bra, vilket det säkert kommer göra.


    Tack :). Fick tid imorgon.
  • kiablo

    Har du nattliga svettningar? Sängkläderna är sjöblöta och du måste byta i sängen?

  • Anonym (:()
    kiablo skrev 2017-03-20 15:49:00 följande:

    Har du nattliga svettningar? Sängkläderna är sjöblöta och du måste byta i sängen?


    Nej inget sånt.
  • Anonym (M)
    Anonym (:() skrev 2017-03-20 15:27:26 följande:

    Tack :). Fick tid imorgon.


    Vad bra.. Hoppas du kryar på dig fort. Det är jobbigt att ha feber så länge
  • Anonym (Svullen)
    Anonym (:() skrev 2017-03-20 15:27:26 följande:

    Tack :). Fick tid imorgon.


    Så bra! Håller tummarna för dig! Bra att du inte har nattliga svettningar förresten
Svar på tråden Svullen som ett ägg i storlek ovanför nyckelbenen. Tror det är lymfkörtlar?! Farligt?