Passion eller lugn trygg kärlek?
för många år sedan träffade jag en man som var galet snygg och jag föll nog mestadels för utseendet. Han var väl charmig och så från början men ganska snart började den psykiska misshandeln, MEN jag var galet kär! Jag var oerhört attraherad av honom! Men nu i efterhand vet jag inte riktigt vad kärleken låg i. Var det passionen? Att hans utseende attraherade mig något fruktansvärt? För kärlek vet jag inte om man kan kalla det när man under många, många år mådde dåligt pga hans beteende.
Jag har nu träffat en man efter många år som singel pga rädsla för att träffa en liknande man. Jag höll denna nya man på avstånd under LÅNG tid för jag kände inte den där passionen som jag gjorde för mitt ex. Inte alls så. Inte den där utseendeattraktionen överhuvudtaget. Vi fortsatte umgås som kompisar för jag kände mig trygg i hans sällskap, hade skoj och tyckte om honom.
Nu har vi blivit ett par, jag och den nya. Jag älskar honom verkligen. Han är allt jag letat efter i en relation; trygghet, stabilitet, kärlek, omtanke, lycka osv men den där passionen finns inte alls. Klart jag vill vara nära men det är inte "det där" jag känt förut.
Så nu till min fråga. Någon mer som har som jag har i mitt nya förhållande som ändå tycker det är rätt? MÅSTE man ha den där passionen för att det ska vara "rätt"? Kan man ha ett bra och kärleksfullt och "rätt" kärleksförhållande trots att man inte är sådär galet kär??