• Mizzyz

Pappan vägrar skriva på flyttanmälan HJÄLP

För ett tag sen valde jag att separera från sambon. Vi bor fortfarande under samma tak o det börjar bli väldigt infekterat.

Jag har fått en lägenhet i en annan kommun som gör det lättare för mig med jobb transport (har inget körkort) och där finns OB förskola som jag behöver.

Vi har 2 barn snart 2 och 4 år

Sambon kommer troligtvis flytta inom kommunen men till ett annat samhälle. Har oxå fått lägenhet

De veckor han har barnen skulle hans pendling tid till jobb bli något längre. Det är det ända. Annars skulle han klara sig som vanligt.

Nu vägrar han låta mig flytta o ta barnen med mig.

Isf blir jag kvar här med en lägenhet som är alldeles för dyr o jättesvårt o lösa det med jobb då jag jobbar kväll o helg o måste ha en OB förskola i slutändan.

Han tycker jag ska säga upp mig så jag kan va med barnen. Men då klarar jag ju absolut inte hyran osv.

Vad kan jag göra? Beslut måste ta snabbt då jag ska skriva kontrakt nu i dagarna.

• Svar på tråden Pappan vägrar skriva på flyttanmälan HJÄLP
  • zoolook1
    Mizzyz skrev 2017-03-20 08:59:46 följande:

För ett tag sen valde jag att separera från sambon. Vi bor fortfarande under samma tak o det börjar bli väldigt infekterat.

Jag har fått en lägenhet i en annan kommun som gör det lättare för mig med jobb transport (har inget körkort) och där finns OB förskola som jag behöver.

Vi har 2 barn snart 2 och 4 år

Sambon kommer troligtvis flytta inom kommunen men till ett annat samhälle. Har oxå fått lägenhet

De veckor han har barnen skulle hans pendling tid till jobb bli något längre. Det är det ända. Annars skulle han klara sig som vanligt.

Nu vägrar han låta mig flytta o ta barnen med mig.

Isf blir jag kvar här med en lägenhet som är alldeles för dyr o jättesvårt o lösa det med jobb då jag jobbar kväll o helg o måste ha en OB förskola i slutändan.

Han tycker jag ska säga upp mig så jag kan va med barnen. Men då klarar jag ju absolut inte hyran osv.

Vad kan jag göra? Beslut måste ta snabbt då jag ska skriva kontrakt nu i dagarna.

Du kan väl ha barnen varannan vecka utan att dom är skrivna hos dig?
  • Mizzyz

Nej för jag behöver ha OB förskolan, vilket inte finns här. Annars kan jag inte ha dem varannan vecka.

• zemer

Har ni gemensam vårdnad och ska ha dom varannan vecka så spelar det väl egentligen ingen större roll om dom står skrivna hos dig eller honom?

Det kan ju kanske vara dagis så fall som kan krångla om dom inte är skrivna i kommunen.

Men ska han också flytta så måste dom ju skrivas antingen hos dig eller honom, kan ni inte komma överens så får skatteverket göra en utredning.

• Mizzyz

Ja vi har gemensam vårdnad o är fullt överens om att ha dem varanna vecka.

Detta bara att han tycker det blir jobbigt

För varannan vecka får han köra lite längre till jobb om han ska lämna dem på "mitt" dagis.

Låter han mig inte flytta hamnar jag i ekonomiskt kris o får problem med jobb.

Flyttar jag o låter dem va skrivna hos honom kommer jag bara kunna träffa barnen då o då pga mitt schema.

(Mycket kväll o helg)

Jag har som sagt inget körkort annars hade jag gärna kört "omvägen"

Ska tillägnas det är jag som vill separera så förstår ändå om han vill sätta käppar i hjulet.

Jag vill bara vi ska avsluta som vänner o kunna ha barnen lika mkt

• viseversa

Han gör detta bara för att jävlas och förstöra för dig. Hoppas han växer upp.

• zemer
    Mizzyz skrev 2017-03-20 09:21:34 följande:

Ja vi har gemensam vårdnad o är fullt överens om att ha dem varanna vecka.

Detta bara att han tycker det blir jobbigt

För varannan vecka får han köra lite längre till jobb om han ska lämna dem på "mitt" dagis.

Låter han mig inte flytta hamnar jag i ekonomiskt kris o får problem med jobb.

Flyttar jag o låter dem va skrivna hos honom kommer jag bara kunna träffa barnen då o då pga mitt schema.

(Mycket kväll o helg)

Jag har som sagt inget körkort annars hade jag gärna kört "omvägen"

Ska tillägnas det är jag som vill separera så förstår ändå om han vill sätta käppar i hjulet.

Jag vill bara vi ska avsluta som vänner o kunna ha barnen lika mkt

Men om han ska flytta också så måste ju en flyttanmälan göras ändå. Antingen får barnen skrivas hos dig eller hos honom. Oavsett så blir det ju ett nytt hem. Om dom står skrivna hos honom kommer dom då få gå kvar på samma dagis som nu?
  • Mizzyz

Ja det är ju det, han kommer stanna i kommunen så då kan de gå kvar här.

Men jag kommer inte kunna ha barnen varannan vecka då.

• cb66

Så problemet är egentligen att han inte vill att barnen byter förskola för att han får längre att pendla och att du vill att de byter förskola så att du får kortare att pendla ?

• Mizzyz

Nja typ, jag får ju den här ob förskolan som jag behöver för att kunna få min o barnens vardag o funka med jobb o ekonomi osv.

• Dementoria
    Mizzyz skrev 2017-03-20 11:00:04 följande:

Nja typ, jag får ju den här ob förskolan som jag behöver för att kunna få min o barnens vardag o funka med jobb o ekonomi osv.

Boka en tid hos familjerätten. Ni behöver hjälp att lösa detta.
Svar på tråden Pappan vägrar skriva på flyttanmälan HJÄLP