• Anonym (Orolig själ.)

    Jag känner mig sjuk i huvudet! Långt.

    Egentligen har jag inget att må dåligt av så jag vet inte riktigt vart skon klämmer?!

    Visst ekonomin är inte i topp, men jag kan iaf betala mina räkningar och unna mig småsaker, har mat på bordet varje dag, bor i en villa på landet där det är lugnt och skönt och har nästan lite tråkigt om dagarna istället.

    (sen vill man ju alltid ha mer och kunna åka till Thailand, köpa ny garderob osv osv)

    Har inga problem med varken droger, medicin, tobak eller alkohol, tar knappt Alvedon...

    Är föräldraledig till en 7 månaders och har en 4åring sen innan som går 15h/v.

    Har inge jobb att gå till sen.

    Men.. Jag känner mig sjuk i huvudet.

    Tror jag har en ångest som kryper i hela kroppen, haft det i 2 månader nu och jag är liksom skakis i kroppen. Inte så de direkt syns, men känns.

    Syns om jag t ex håller i ett vattenglas + jag kan inte finlira.. T.ex skruva i en skruv går inte, eller trä en synål. Är för darrhänt och träffar inte rätt.

    Vaknar med att vara skakig..

    Dålig minne, är vimsig, glömmer bort ord, kan inte tänka klart, allmänt matt, har förjävligt ont i kroppen, ledvärk överallt, muskelvärk, svårt med för mycket liv och ljud, blir trött och stressad av det..

    Klarar knappt av att se på tv då jag bara blir stressad av all ljud, färger osv

    Man kan tro jag är 75 år. Jag är 32 ÅR!

    Enda positiva är att jag sover som en stock. Somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och sen känns det som morgonen kommit efter 5 min. Natten går fort. Täcke osv ligger kvar så jag verkar inte sova orolig heller.

    Någon som vet va felet är?

    Jag känner mig totalt sjuk i huvudet.

  • Svar på tråden Jag känner mig sjuk i huvudet! Långt.
  • Anonym (Jag)

    Låter precis som jag för 15 år sedan. För mig blev det allt värre och jag uppsökte läkare
    Som gav mig disgnoser generellt ångestsyndrom och social fobi (eftersom jag var livrädd att framförallt skakningarna skulle synas. Började mediconera med antidepressiv medicin och blev i stort sett av med besvären. Tycker du ska boka en tid hos din husläkare. Kram

  • Anonym (Vitamin)

    Det kan också vara någon sorts vitaminbrist/mineralbrist, jag hade mycket konstiga symptom, trodde jag hade borrelia till slut. Började ta magnesium, multivitaminer, Omega-3, och lite annat och det har blivit bättre.

  • Anonym (Sök läkare!)

    Gå till vårdcentralen och låt dem kolla upp dig ordentligt! Det skulle t.ex. kunna vara en rejäl D-vitaminbrist utifrån de symtom du beskriver. Ring din läkare imorgon!

  • Anonym (Känner igen mig!)

    Känner igen mig i mycket!

    Har haft så i många år nu, det blev så jobbigt ute att man började undvika att göra vissa saker. Skriva under papper/betala med kort/ skåla med glas, allt där andra kunde se att jag darrade blev jobbigt, och då blev jag ännu mer skakig av att tänka på det ;)

    Jag har ju iofs panikångest, men jag äter inderal, den tar bort hjärtklappning och gör att den där "skakiskänslan" försvinner. Jag är också ljudkänslig och det blir värre ju mer stressad jag.

    Jag skulle tro att du är stressad och att det är symptom på stress. Ev ångest också.. du borde prata med läkare för att kunna må bättre :)

  • Anonym (Känner igen mig!)

    Och sköldkörteln borde kollas upp :)

  • Anonym (hobbydoktorn)

    Det där låter som mer än symptom på stress.

    Om du inte känner dig stressad av jobbet eller livet i övrigt (ev. utmattningssyndrom) och inte tar några mediciner som kan ge sådana här biverkningar, så hade jag nog velat få en kontroll av alla vanliga blodprover för att utesluta vitaminbrist eller något neurologiskt problem, om jag vore du.

    Ta dig till en vårdcentral och hör vad de säger. Skriv gärna ner i förväg så att du får med alla de symptom du nu har räknat upp och inte glömmer något.

  • Anonym (Orolig själ.)
    Anonym (Jag) skrev 2017-03-20 12:35:59 följande:

    Låter precis som jag för 15 år sedan. För mig blev det allt värre och jag uppsökte läkare

    Som gav mig disgnoser generellt ångestsyndrom och social fobi (eftersom jag var livrädd att framförallt skakningarna skulle synas. Började mediconera med antidepressiv medicin och blev i stort sett av med besvären. Tycker du ska boka en tid hos din husläkare. Kram


    Har bokat in en läkartid.
    Anonym (Vitamin) skrev 2017-03-20 19:03:15 följande:

    Det kan också vara någon sorts vitaminbrist/mineralbrist, jag hade mycket konstiga symptom, trodde jag hade borrelia till slut. Började ta magnesium, multivitaminer, Omega-3, och lite annat och det har blivit bättre.


    Inge sånt. Äter multivitamin, omega3 och silica dagligen. + ren och nyttig mat. Cirka 2000kcal om dagen.
    Anonym (A) skrev 2017-03-20 19:22:24 följande:

    Äter du medicin?


    Nope. Alvedon/Ipren ibland bara.
    Anonym (Sök läkare!) skrev 2017-03-20 19:27:16 följande:

    Gå till vårdcentralen och låt dem kolla upp dig ordentligt! Det skulle t.ex. kunna vara en rejäl D-vitaminbrist utifrån de symtom du beskriver. Ring din läkare imorgon!


    Jo jag ska kräva att detta kollas upp.
    Anonym (Känner igen mig!) skrev 2017-03-20 19:29:34 följande:

    Känner igen mig i mycket!

    Har haft så i många år nu, det blev så jobbigt ute att man började undvika att göra vissa saker. Skriva under papper/betala med kort/ skåla med glas, allt där andra kunde se att jag darrade blev jobbigt, och då blev jag ännu mer skakig av att tänka på det ;)

    Jag har ju iofs panikångest, men jag äter inderal, den tar bort hjärtklappning och gör att den där "skakiskänslan" försvinner. Jag är också ljudkänslig och det blir värre ju mer stressad jag.

    Jag skulle tro att du är stressad och att det är symptom på stress. Ev ångest också.. du borde prata med läkare för att kunna må bättre :)


    Roliga är att jag har ingen hjärtklappning så sett.

    Har alltid en pulsklocka på mig och och nu ligger den på 64 slag och jag sitter och äter..

    Men stress kan det vara, men har egentligen inget att vara stressad över.
    Anonym (hobbydoktorn) skrev 2017-03-20 19:32:50 följande:

    Det där låter som mer än symptom på stress.

    Om du inte känner dig stressad av jobbet eller livet i övrigt (ev. utmattningssyndrom) och inte tar några mediciner som kan ge sådana här biverkningar, så hade jag nog velat få en kontroll av alla vanliga blodprover för att utesluta vitaminbrist eller något neurologiskt problem, om jag vore du.

    Ta dig till en vårdcentral och hör vad de säger. Skriv gärna ner i förväg så att du får med alla de symptom du nu har räknat upp och inte glömmer något.


    Visst jag är väl stressad ibland och vill ha saker och ting perfekt, men har inget att stressa över.
Svar på tråden Jag känner mig sjuk i huvudet! Långt.