• Chicic

Hur mycket jobbar ni?

Jag är SÅ trött på att jobba heltid! Har inget direkt krävande jobb, kontorsjobb 7-16. Men jag hinner ju inte med nånting!! Ska livet bara vara jobb??

Vill bestämma själv över min tid men då måste man väl vinna på lotto eller nåt.

Hur mycket jobbar ni? Har ni frihet att gå o komma som ni vill på jobbet?

• Svar på tråden Hur mycket jobbar ni?
  • Dixie

Jobbar 70%, har en dag ledig i veckan - är mycket nöjd med det upplägget - övriga dagar har vi flextid, men jag bör vara där mellan 9-15, kan annars justera tiden och komma tidigare /jobba senare.

• AngelicaRebecca

Jag arbetar heltid, schemalagd 40 timmar i veckan. Slutar hyfsat tidigt (senast 17) och har därför möjlighet att umgås med sambon, träffa bekanta, handla, städa och laga mat och ändå komma i säng i tid. Är helt ledig varje helg. Känner inte att det är för mycket, mitt jobb är roligt och givande varje dag.

Har du alltid känt såhär? Har du lång restid? Om det kommit nu på sista tiden så kanske det är utmattning/depression? Eller så kanske du är tröttt på ditt jobb.

• Chicic
    AngelicaRebecca skrev 2017-03-20 20:37:54 följande:

Jag arbetar heltid, schemalagd 40 timmar i veckan. Slutar hyfsat tidigt (senast 17) och har därför möjlighet att umgås med sambon, träffa bekanta, handla, städa och laga mat och ändå komma i säng i tid. Är helt ledig varje helg. Känner inte att det är för mycket, mitt jobb är roligt och givande varje dag.

Har du alltid känt såhär? Har du lång restid? Om det kommit nu på sista tiden så kanske det är utmattning/depression? Eller så kanske du är tröttt på ditt jobb.

Hej! Jag har precis börjat på nytt jobb. Har jobbat heltid innan oxå, men på detta nya är det väldigt mycket mer uppstyrt, inte alls så fritt som förra jobbet. Sen är det jobbigt att va ny oxå, att inte kunna system m.m. Har 5 min restid så det är inte det. Är väl egentligen en kreativ själ och längtar nog innerst inne efter ett mer kreativt arbete...
  • AngelicaRebecca

När jag gick från heltidsstuderande till heltidsarbetande så hjälpte det att se att även min lediga tid var schemalagd. När jag pluggade så la jag själv schemat, och kunde välja att ta en sovmorgon men var egentligen aldrig ledig. Nu vet jag att jag är helt ledig när jag stänger dörren till jobbet.

• Carambolan

Jobbar heltid men kan komma och gå som jag vill. Har en hel del resor i jobbet vilket innebär att jag kan passa på att jobba 12-timmarsdagar när jag ändå bara sitter på nåt hotell nånstans, och i gengäld ta kortare dagar på hemmaplan.

• Chicic

Ja så kanske jag ska tänka... man måste ju ha ett jobb...

• Aniiee

Jag jobbar inte så mycet än, men jag önskar hett att få jobba minst 10 timmar om dagen.

Ska vi byta?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Hajaisisi

Jag bytte från att jobba som uska 100% på ett sjukhus (slitigt som fan med knappt nån ork att umgås med vänner på fritiden) Till att nu jobba 70% som personlig assistent, där jag kan styra upp dagarna som jag vill i stort sett! Bästa jag gjort!! Har dessutom ut mer i lön nu! Jag älskar mitt nya jobb och även alla lediga dagar jag har! Man har bara ett liv, så lev!

• Anonym (Rita)

Jobbar 75%, skulle vilja jobba något mindre. 60-65% vore perfekt balans för mig.

• Anonym (Anna)

100 % och lite till. Övertid varje vecka på ca 3 timmar som sen tas ut i en extra semestervecka då och då.

Svar på tråden Hur mycket jobbar ni?