• Anonym (:#)

    Knäppt ex

    Hej!
    Ligger i vårdnadstvist med mitt ex. Stämningen mellan oss är väldigt spänd och vi kan knappt prata. Jag får knappt någon information om barnen och mitt ombud kan för tillfället inte göra så mycket. Jag undrar om någon gått igenom samma sak? Nån som har tips på vad jag kan göra?
    Han gör allt för att jag ska må dåligt. Och drar in barnen med att prata illa om mig till dom, han ljuger och överdriver.

  • Svar på tråden Knäppt ex
  • Anonym (charlotte)

    Sitt still i båten och börja inte jaga upp dig genom att prata med andra i liknande situation.Blir bara en massa bitterhet.

  • Anonym (:#)
    Anonym (charlotte) skrev 2017-03-20 21:26:59 följande:

    Sitt still i båten och börja inte jaga upp dig genom att prata med andra i liknande situation.Blir bara en massa bitterhet.


    Jag vill inte jaga upp mig men det börjar kännas så pass jobbigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det går inte att ha ett normalt samtal med honom. Känner att barnen kommer i kläm och jag kan inte göra nånting åt det just nu
  • Anonym (Cilla)

    Försök hålla er kontakt till det minimala. Se till så att byten sker via skola/förskola. Och förvänta dig ingen information. Om man hårdrar det så är det inte så mycket info som behövs, det räcker egentligen med info om eventuell ny medicin och liknande. Info från skolan sker oftast via hemsida eller mail (som båda föräldrar kan få till sina resp adresser). Info från fritidsaktiviteter är samma.

    Vilken slags info känner du att du saknar?

  • Brumma

    Självklart ska han inte prata illa om dig inför barnen.

    Svårt att göra ngt åt dock :/

    Vad är det för information du saknar? Bor barnen hos pappan?

    Har ni tex vv behöver ni ju knappt ha ngn kontakt alls - hämtning och lämning sker genom skola/barnomsorg, info från skola ber man gå till nåja vårdnadshavarna osv.

  • Brumma
    Anonym (:#) skrev 2017-03-20 21:30:27 följande:

    Jag vill inte jaga upp mig men det börjar kännas så pass jobbigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det går inte att ha ett normalt samtal med honom. Känner att barnen kommer i kläm och jag kan inte göra nånting åt det just nu


    Måste du samtala med honom just nu? Vore det inte en bra idé att minimera samtalen, iallafall för tillfället?
Svar på tråden Knäppt ex