• Lillkröta

    Drömmer om en förlorad vän.

    Heej,

    För två år sedan tappade jag mina närmsta vänner. Vi var ett riktigt starkt tjejgäng på 4 tjejer. Vi har umgåtts sen vi var små ihop och haft det väldigt tryggt och bra under alla år. Men för just två år sedan blev vi osams över en liten sak som blev väldigt stor.

    En utav kompisarna tog jag kontakt med en stund efter och vi blev vänner. Men då hade det gått hela 4 månader innan vi pratat, vilket var helt sjukt då vi snackade varje dag.

    Den andre kompisen försökte jag ta kontakt med efter 6 månader och fick responsen "det är bättre vi inte är kompisar och att hon trivs som det är nu". Detta tog såklart väldigt hårt på mig.

    Den tredje kompisen har jag inte pratat eller träffat sen den dagen, hon sa endel saker som gjorde att jag inte ska ha kontakt med henne då.

    Men, jag mår så dåligt. Klart jag saknar dom som fan. De var mitt liv! Men det går inte längre, vi har ju glidit ifrån varandra.

    Problemet är att jag drömmer om "den andre" kompisen minst 3 ggr i veckan där vi säger "förlåt" och att vi blir som vanligt igen. Men varför ska jag sakna någon som inte vill veta av mig?!vad ska jag göra?, vad är meningen med alla drömmar? Det är hon som ska ta steget tycker jag,.. jag har ju gjort min del. Jag vet att vi alla hade brister som heller inte var jättebra.

    Snälla hjälp......


    Osams med vänner
  • Svar på tråden Drömmer om en förlorad vän.
  • Carambolan

    Om du saknar henne så tycker jag att du ska göra ett nytt försök. Det skadar inte.

  • Lillkröta

    Har pratat med den kompisen som jag fortf har kontakt med. Hon tycker inte det är någon idé. Tror inte heller att jag skulle klara en motgång som den igen...

Svar på tråden Drömmer om en förlorad vän.