• Jo0509

    Behöver lite barnvagnsråd!

    Jag funderar lite på om vi skulle behöva en ny vagn. Vi har just nu en emmaljunga super nitro, jättefin, skön att köra osv men den är så stor! Känns som att jag hade velat ha en lite nättare vagn. Har kollat på crescent, bugaboo och joolz vagnar men jag vill ju samtidigt inte lägga en förmögenhet på en vagn då vi ändå lagt ca7000kr på den vi har nu. Eller ska man köpa sulky? Vi har ju tänkt skaffa ett till barn om kanske 1-2 år så känns onödigt med sulky när vi ändå behöver en vagn med liggdel sen? Eller ska man stå där med 3-4 vagnar sen? Hahah Nä men kom jättegärna med lite tips och förslag! :)

  • Svar på tråden Behöver lite barnvagnsråd!
  • Physalis

    Vi hade en jättebra emmaljungs ozone men den är jobbig att släpa med sig överallt och fyller hela bagaget i bilen, vilket är lite störigt när man ska storhandla.

    Därför valde vi nyligen att köpa en lättare vagn. Jag läste på massor på olika bloggar som testar olika vagnar och valde britax b-agile, som är en lite rejälare sulky.

    Jag är ganska nöjd, men har ingen stor erfarenhet av dåliga vagnar så jag är kanske bortskämd. Min man som är 185 lång tycker att handtaget är lite kort.

    Hade jag köpt en vagn idag så hade jag kollat på kronan sulky s (tror jag den heter), men det är utefter mina specifika behov.

    Man kan spara mycket pengar om man är villig att köpa begagnat eller online. Jag valde att köpa en ny vagn online (ville köpa en ny då den förra vagnen var begagnad) men köpte inte direkt utan gjorde en bevakning på prisjakt vilket gjorde att jag fick vagnen till halva priset.


    Korrekturläser som en kratta
  • Rob77

    Vi kör Stokke Trails med alla dess delar.. liggdel, sittdel och bilstol med Isofix platta, alla dessa delar passar på chassit! Otroligt smidigt! Guld värt när barnet somnar i bilen och det bara är klicka ur bildtolen ur Isofix plattan och sätta rätt på chassit! Blir ganska liten när allt i hopfällt!

    Dock kostade hela kittet ca 16 000kr men kanske finns begagnat på blocket ?

  • Jo0509
    Physalis skrev 2017-03-21 22:59:18 följande:

    Vi hade en jättebra emmaljungs ozone men den är jobbig att släpa med sig överallt och fyller hela bagaget i bilen, vilket är lite störigt när man ska storhandla.

    Därför valde vi nyligen att köpa en lättare vagn. Jag läste på massor på olika bloggar som testar olika vagnar och valde britax b-agile, som är en lite rejälare sulky.

    Jag är ganska nöjd, men har ingen stor erfarenhet av dåliga vagnar så jag är kanske bortskämd. Min man som är 185 lång tycker att handtaget är lite kort.

    Hade jag köpt en vagn idag så hade jag kollat på kronan sulky s (tror jag den heter), men det är utefter mina specifika behov.

    Man kan spara mycket pengar om man är villig att köpa begagnat eller online. Jag valde att köpa en ny vagn online (ville köpa en ny då den förra vagnen var begagnad) men köpte inte direkt utan gjorde en bevakning på prisjakt vilket gjorde att jag fick vagnen till halva priset.


    Ja ozone och super nitro är i stort sett likadana. Känner också att den fyller ut hela bagaget. Ska kolla upp dem :)
  • Jo0509
    Rob77 skrev 2017-03-21 23:33:14 följande:

    Vi kör Stokke Trails med alla dess delar.. liggdel, sittdel och bilstol med Isofix platta, alla dessa delar passar på chassit! Otroligt smidigt! Guld värt när barnet somnar i bilen och det bara är klicka ur bildtolen ur Isofix plattan och sätta rätt på chassit! Blir ganska liten när allt i hopfällt!

    Dock kostade hela kittet ca 16 000kr men kanske finns begagnat på blocket ?


    Ja hört mkt gott om den, tyvärr tkr jag inte riktigt om designen.. Och lite väl mkt över vår budget /:
  • Anonym (Mosey?)

    Easywalker mosey? Smidig för stora barn men även med liggdel, den jag köpte till min kommande bebis. Inte större än sulky enligt mig

  • Physalis
    Jo0509 skrev 2017-03-22 15:26:06 följande:

    Ja ozone och super nitro är i stort sett likadana. Känner också att den fyller ut hela bagaget. Ska kolla upp dem :)


    Är de? Det ska jag komma ihåg för våran ozone klappar ihop när som helst och vi kommer för eller senare skaffa fler barn och den vagnen är perfekt.

    Nackdelen med b agile är att den endast är framåtvänd och att även om det står "enhands fällning" så krävs två händer. Den är inte heller lika mjuk att köra som ozone men det är ju också en enklare vagn, jag hade inte kört den i skogen direkt men ojämna trottoarer fungerar helt ok. Det bästa med den är att mitt barns sover bra i den, det är en stor sufflett och den blir väldigt liten ihopfälld.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Behöver lite barnvagnsråd!