• Anonym (Jessie)

Blödning efter abort

Hej! Någon som har erfarenhet eller koll??

I slutet av januari gjorde jag en medicinsk abort. Blödde väldigt mycket första tiden. När det gått 2,5 veckor och jag fortfarande blödde som mens så fick jag komma till gynakuten. Där såg han att det var ca 2cm kvar eller om det var blod, var svårt att avgöra. Fick nya tabletter att ta via munnen den här gången. Det satte igång blödningarna med klumpar. Gynekologen förklarade att jag skulle blöda några dagar, sedan så pass lite att jag endast skulle behöva trosskydd. Men jag blödde rikligt i över en vecka, sedan slutade det helt. Var blödningsfri nästan två veckor. Sedan en fredagseftermiddag kom vad jag trodde var mens. Men det bokstavligen forsade blod, som vid aborten. Blödde rejält under helgen, sedan lite mindre. Var blödning fri på onsdag EM, hela torsdagen och fredag fm. Sedan kom en till fors med blod, precis som veckan innan. Blödde så ett dygn, sedan dess har det gått upp och ner nu i två veckor. Ibland blöder jag mer, rött blod nån dag, sedan kommer bruna slemmiga flytningar i ett par dagar, sedan inget allsen eller en halv dag, nästa dag börjar det om. Osv.

Vad kan detta bero på? Är det läge att kontakta gynmottagningen igen? Eller är det kroppen som har svårt att stabilisera sig?

• Svar på tråden Blödning efter abort
  • Anonym (j)

Ja, det är läge för länge sen att kontakta gyn.

• Anonym (A)

Kontakta gyn, kan finnas rester kvar

Svar på tråden Blödning efter abort