• Trööttsamt

Värk i äggstockar...

Hej.

I ca 4 veckor har jag haft ganska mycket molande värk i båda äggstockarna, hade mens den 9/3 som dock pågick i 2 dagar.

Jag har haft graviditetssymtom som t.ex ont i brösten, illamående, trötthet till MAX i 4 veckor! Jag har ju ändå haft min mens så man börjar ju fundera på vad som "strular".

Börjar känna att denna molande värk börjar bli jobbig då den finns där varje dag..

Finns det någon varit med om något liknande? Eller någon som vet vad det möjligtvis kan vara.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Värk i äggstockar...
  • Carambolan

Du vet väl att det är väldigt vanligt att ha mensliknande blödningar trots att man är gravid...? Om du inte har tagit ett graviditetstest är det nog hög tid att göra det.

• Trööttsamt

Jag glömde tillägga att jag tog ett test i torsdags men det var negativt. Kan det vara för tidigt att se ännu? Med mina 3 barn plussade jag iofs efter bim men inte så här sent.

• Trööttsamt

om detta inte var mensen så hade jag sista mens den 6/2 och då blödde jag som vanligt i 5 dagar. Känns konstigt om jag inte har fått plus än då.

• Jooosen

Hur lång tid brukar du ha mens? Efter att jag slutade med mina p piller har min mena endast varit 2-3 dagar... från att h varit fem innan. Så kan ju vara vanlig mens ... men på frågan som ställs verkar det som att din brukar hålla på längre...

• Trööttsamt

Jag brukar ha mens i 5 dagar så därför är det lite lustigt att jag blödde i endast 2 dagar denna gång.

• VeronicaJansson93

Hej jag hoppar in här :)

Jag har som en värk vid blygbenet/livmodern och när jag trycker där gör det ont, det känns inte som vanlig värk som vid mensen eller ägglossning, jag känner mig uppblåst i magen hela tiden, mer än vanligt så att säga. Sen idag vaknade jag med illamående och värk i kroppen. Vad kan detta bero på? 
    Jag ska ha min mens på onsdag nästa vecka, kan symptom komma tidigare?

• Jooosen

Så hade jag oxå precis vid mens för två veckor sen. Skit ont på höger sida och sjukt uppblåst. Hade svårt att gå på toa oxå. Ska faktiskt till gyn om en vecka o kolla upp vad det var... känns inte helt ok. Kan rapportera sen. Hade du svårt att göra nr 2? Sorry för intim fråga...

Svar på tråden Värk i äggstockar...