• Buba26

Jobbig och avundsjuk kollega

Hej.
    Jag har börjat på ett nytt jobb för 3 månader sedan, haft samma jobb innan, nytt ställe dock.

Jag kommer väldigt bra överens med alla förutom kollegan som jag har samma tjänst med. Vi överlappar varandra väldigt mycket, så jag får dras med honom rätt så ofta.

Han har en taskig attityd. Pratar aldrig med mig angående jobbet och hur vi ska fördela arbetet utan det är jag som måste fråga hela tiden och får knappt något svar då heller.

Nu har jag fått reda på att han går bakom ryggen och hittar på saker saker och ting för andra om mig. Jag blir så arg och frustrerad!

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jobbig och avundsjuk kollega
  • piink
    Buba26 skrev 2017-03-21 20:38:00 följande:

Hej.
    Jag har börjat på ett nytt jobb för 3 månader sedan, haft samma jobb innan, nytt ställe dock.

Jag kommer väldigt bra överens med alla förutom kollegan som jag har samma tjänst med. Vi överlappar varandra väldigt mycket, så jag får dras med honom rätt så ofta.

Han har en taskig attityd. Pratar aldrig med mig angående jobbet och hur vi ska fördela arbetet utan det är jag som måste fråga hela tiden och får knappt något svar då heller.

Nu har jag fått reda på att han går bakom ryggen och hittar på saker saker och ting för andra om mig. Jag blir så arg och frustrerad!

Vad ska jag göra?

Ta kontakt med chefen och berätta om situationen. Har du inte funderat på att jobba med någon annan? Så svårt är det inte?
  • tarantin1

Det kanske bara är ett missförstånd. Du är ju relativt ny på arbetsplatsen om du bara jobbat 3 månader. Det kan ju vara så att han tar för givet att du har koll på fördelningen av uppgifter om han t.ex. har jobbat längre och själv tycker att det är självklart.

• iduns

Det lät inte så roligt. Vad är det för bransch och hur gammal är kollegan?

• Mandelskorpan

Prata med din chef. Det är fin chef som ska styra upp hur du jobbar, det ska du inte behöva fråga din kolllega om.

• Buba26

Myndighet och han är runt 62 år gammal. 

iduns skrev 2017-03-22 18:47:30 följande:

Det lät inte så roligt. Vad är det för bransch och hur gammal är kollegan?

• Buba26
    tarantin1 skrev 2017-03-22 16:16:23 följande:

Det kanske bara är ett missförstånd. Du är ju relativt ny på arbetsplatsen om du bara jobbat 3 månader. Det kan ju vara så att han tar för givet att du har koll på fördelningen av uppgifter om han t.ex. har jobbat längre och själv tycker att det är självklart.

Han har jobbat här några månader längre än mig vilket gör det hela så frustrerande.
Svar på tråden Jobbig och avundsjuk kollega