• Putte0

Barnförsäkring

Hejsan vi väntar första barnet som kommer nu i juli . Funderat och undrar vilken barnförsäkring som är bäst och vilken är skillnaden mellan barnförsäkring från trygghansa och länsförsäkringar? Finns väldigt många barnförsäkringar så det är rena djungeln man vill ju så klart ja det bästa skyddet för sina barn. Tar tacksamt emot vad ni har för erfarenheter av villen barnförsäkring som är bäst enligt er och varför ? Tack på förhand

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • Vindpust

Jag hade en gravidförsäkring på LF till en början och jag tog den som man betalade för (1200 och det rekommenderar jag er att göra! Alla erbjuder i stort sett en gratis gravidförsäkring men händer det något så ska du se att den täcker nada! Vi fick barn i somras och vår son föddes med hjärtfel. Försäkringen gav oss ersättning för dolda "fel" och efter detta har jag tecknat en barnförsäkring på Folksam som även Barnhjärteföebundet rekommenderar. Jag har LF i allt övrigt men Folksam var betydligt bättre då vi jämförde.

• Preet90

Följer tråden, väntar också mitt första i juli och undrar vad det är för fördelar med den betalda verisonen av försäkringen.

• GAndrea

Jag vet inte vilken försäkring som är bäst. Men vi har Folksam i allt annat så vi tog det utökade skyddet i gravidförsäkringen. Sen bytte vi den till barnförsäkringen när bebis föddes. För oss som inte är så insatta i försäkringar känns det bäst att ha alla försäkringar på samma ställe iallafall.

• lisohl

När jag blev gravid med första barnet och skulle teckna gravidförsäkring stod valet mellan Tre kronor och TryggHansa. Valet föll på TryggHansa, kommer inte ihåg exakt men jag vill minnas att den täckte fler diagnoser. När barnet sedan var fött är det enklast att ha barnförsäkringen på samma ställe för då blir det inget glapp mellan gravidförsäkringen och barnförsäkringen. Nu är jag gravid med andra barnet och har inte tittat alls på försäkringar utan kommer välja TryggHansa igen då det känns bäst att ha båda barnen försäkrade på samma ställe.

Svar på tråden Barnförsäkring