• julia877

LOKA SMAKSATT

Någon som gått upp av loka smaksatta??

Det är ju naturliga aromämnen i. Är det naturliga aromämnen så kommer det från riktiga frukter och bär och det är kalorier i. Så det kan omöjligt va 0 kalorier i, vad menas med naturliga aromämnen? Förstår inte.

• Svar på tråden LOKA SMAKSATT
  • Lena

Jo det är möjligt att få mer eller mindre noll med naturliga aromämnen.

Konsumerar du mycket bör du vara oroligare för att få för mycket av mineralerna snarare än för mycket kalorier.

• Fnollet

Det är inget socker och inga kalorier i Lokas smaksatta mineralvatten. Jag drick 1,5-2 liter loka per dag och har varken gått upp eller ner pga Loka. Jag har druckit det varje dag i 3 år :P

• Fnollet
    Lena skrev 2017-03-22 02:40:49 följande:

Jo det är möjligt att få mer eller mindre noll med naturliga aromämnen.

Konsumerar du mycket bör du vara oroligare för att få för mycket av mineralerna snarare än för mycket kalorier.

Vänta nu här :O menar du att det är farligt att dricka för mycket Loka pga mineralerna? Jag dricker stora mängder varje dag :O
  • Fnollet
    julia877 skrev 2017-03-21 23:52:34 följande:

Det är inte möjligt att få ihop 0 kalorier på naturliga aromämnen.

Nope, de går ut själva med att det finns noll kalorier i deras smaksatta vatten. Antagligen är inte de "naturliga ämnena" särskilt naturliga. Det lär ju på något vänster iaf blivit modifierade för att ta bort socker och kalorier dock.
  • Fnollet
    julia877 skrev 2017-03-21 23:52:34 följande:

Det är inte möjligt att få ihop 0 kalorier på naturliga aromämnen.

Jag kände att jag kanske lät lite väl otrevlig i mitt svar. Menar mest att de själva har gått ut med att deras vatten innehåller noll kalorier, så jag tar förgivet att de lyckats lösa det på någpt vis :)
  • Lena

Om du dricker tre liter har du fått i dig det dagliga intaget av salt.

För njurar och miljö byt till kranvatten vid de flesta tillfällena.

• Anonym (Just saying)

Tror inte smaksatt Loka är första stället att leta om en går upp i vikt...

• Anghammarad
    Lena skrev 2017-03-22 05:55:55 följande:
    Om du dricker tre liter har du fått i dig det dagliga intaget av salt.
    Tre liter Loka innehåller totalt 1,2 gram salt. Livsmedelsverket rekommenderar max 6 gram per dag, snittintaget i Sverige ligger på ungefär dubbelt så mycket.

Svar på tråden LOKA SMAKSATT