• AnnasoR

Christian Toivainen medium

Är det någon som har erfarenheter av Christian Toivainen som är verksam i Sala och resterande Västmanland? Är han seriös? Berätta gärna!

• Svar på tråden Christian Toivainen medium
  • Farfallos

Ha ha ha! Att fråga om ett medium är seriöst är ju bara så jävla roligt! 10 poäng direkt!

• Bullimor
    Farfallos skrev 2017-03-22 07:31:35 följande:

Ha ha ha! Att fråga om ett medium är seriöst är ju bara så jävla roligt! 10 poäng direkt!

Nu är du fan taskig.

Bara för att DU inte tror på sånt betyder det inte att din tro är det absoluta sanningen. För den delen är det inte säkert att sanningen är det motsatta heller.

Sanningen däremot är att vi inte vet och att var och en blir salig på sin tro.

Personligen skulle jag inte besöka några medium men för den skull hånskrattar jag inte åt dem som gör det.
  • Farfallos
    Bullimor skrev 2017-03-22 07:42:57 följande:
    Nu är du fan taskig.

Bara för att DU inte tror på sånt betyder det inte att din tro är det absoluta sanningen. För den delen är det inte säkert att sanningen är det motsatta heller.

Sanningen däremot är att vi inte vet och att var och en blir salig på sin tro.

Personligen skulle jag inte besöka några medium men för den skull hånskrattar jag inte åt dem som gör det.
    ...och vi vet inte heller om det cirkulerar en liten tekanna i en bana runt solen någonstans mellan jorden och Mars.

Nu är det inte så att JAG INTE TROR på medium, för det är så att med allt vetenskapligt stöd i ryggen så VET JAG att det inte finns några sådana. Jag är medveten om att det kan ändra på sig i framtiden, men det är vad vi FAKTISKT VET nu.

Frågor om tro och absoluta sanningar är filosofiskt mumbo jumbo som kanske kan kännas stort och flummysigt att tänka på, men vi måste nog hålla oss till det vi faktiskt vet och inte till vad vi tror. Samtidigt måste vi vara öppna för ny vetenskap, men det är inte det samma som att tro på spöken, medium, gud eller vilken annan skit som helst bara för att vi kan och har rätt att tro på dessa dumheter.
  • AnnasoR

Men tack för infon. Trodde detta var ett forum där man kan prata seriöst om alla möjliga sorters frågeställningar. Från och med nu är jag endast intresserad av raka svar gällande frågeställningen i TS.

• Bullimor

Ett tips till dig ts.
    Vill du ha svar på frågor som denna så låt folk skriva anonymt.

• Farfallos
    AnnasoR skrev 2017-03-22 19:07:32 följande:
    Men tack för infon. Trodde detta var ett forum där man kan prata seriöst om alla möjliga sorters frågeställningar. Från och med nu är jag endast intresserad av raka svar gällande frågeställningen i TS.
    Det är här du gör en logisk kullerbytta, för man kan inte prata seriöst om om varken häxor, horoskop, Jesus, Näcken eller medium. Alltihop handlar om illusioner skapade av oss själva eller någon som vill göra pengar på oss. Inget är mer magiskt än att jorden är rund, trots att den ser platt ut och att vissa tror att människor skulle ramla ut i rymden på undersidan. Ingen är mer magisk än Carl-Einar Häckner trots att han kan lura skiten ur en med samma trick femtielva gånger i rad. Människan är sådan att vi av naturen att vi vill se mönster och samband. I vissa fall leder det till att vi förstår saker och ting, i andra fall till att vi lurar oss själva. Men det leder tyvärr inte heller sällan till att någon annan lurar oss, och då ofta på pengar.
Svar på tråden Christian Toivainen medium