• L1na89

    Sen eller missad ägglossning

    Vi är påväg att sätta in vårt andra och i sista frysta embryo, nu ska vi bara pricka in ägglossningen.

    Men den verkar inte vilja komma.

    Jag har testat i 10 dagar och om går på mina tidigare ägglossningen borde den kommit i runt söndagen. Mensen ska komma ca nästa fredag.

    Jag brukar ha en ganska jämn menscykel men har bara kört med ägglossningstester i tre månader så är kanske inte så mycket att gå på.

    Jag glömde också att testa förra tisdagen, kan jag ha missat ägglossningen där? Eller borde det gett utslag dagen efter?

    Eller kan man han sån här ojämn ägglossningen?

  • Svar på tråden Sen eller missad ägglossning
  • Tino
    L1na89 skrev 2017-03-22 07:44:49 följande:

    Vi är påväg att sätta in vårt andra och i sista frysta embryo, nu ska vi bara pricka in ägglossningen.

    Men den verkar inte vilja komma.

    Jag har testat i 10 dagar och om går på mina tidigare ägglossningen borde den kommit i runt söndagen. Mensen ska komma ca nästa fredag.

    Jag brukar ha en ganska jämn menscykel men har bara kört med ägglossningstester i tre månader så är kanske inte så mycket att gå på.

    Jag glömde också att testa förra tisdagen, kan jag ha missat ägglossningen där? Eller borde det gett utslag dagen efter?

    Eller kan man han sån här ojämn ägglossningen?


    Vilka ägglossningstest tar du? Jag har precis köpt ägglossningstest till kommande FET och köpte Clearblue som har en glad gubbe när man får ägglossning. De på kliniken sa att jag skulle testa mrd dessa. Enligt instruktionen på förpackningem är det viktigt att man testar varje dag för annars kan den ge felaktigt svar. När jag tidigare har testat med ägglossningstest får jag positivt bara en dag. Använder jag enkla test som bara visar två streck så brukar de vara blankt dagen efter den visat positivt. Men några dagar (upp till en vecka) innan positivt test ser jag dock en stegring, alltså att det blir mer och mer positivt. Kanske har du missat denna månad, eller så kanske du inte haft ägglossning. Eller så kanske du får ägglossning sent. Tycker du ska ringa och rådfråga kliniken om du ska fortsätta testa eller inte. Jag känner att min kropp är helt ur balans efter äggplocket. Jag skulle inte bli förvånad om jag inte får ägglossning när det väl är dags för FET.
  • L1na89

    Jag har använt clearblue digitalt, köpte det på kliniken.

    Om jag missade den tisdags jag glömde så hade den varit tidig eller så är den sen nu ????

    Vi gjorde äggplock i september så kroppen är nog i balans iaf.

    Kan jämföra med en annan gång när vi försökte bli gravida naturligt.

    Jag använde clearblue digitalt avancerade tester, den ska ge utslag dagarna innan ägglossning och sen visa när man har ägglossning. Min visade "svag" i en hel vecka innan den visade att jag hade ägglossning då, och då kom den sent också.

    Så jag kanske har lite knasig Äl ibland.

    Ska ringa kliniken idag då och fråga hur jag ska göra.

    Efter vårat äggplock kom kroppen igång fort så hoppas det går bra för er ????

Svar på tråden Sen eller missad ägglossning