• Vallivetu

Smink på 4-5 åring!

En väninna till mig hade "prinsess-barnkalas" för sin dotter. Dit kom en flicka, 1 4-5 års åldern och såg ut så här:

Prinsessklänning + ringar + öronhängen + armband + tiara + trollspö + handväska + klackskor.

Håret var lockat och uppsatt med hårnålar på ett mycket avanserat sätt. Hon stank av parfym.

Vidare hade flickan ett tjockt lager mascara, ögonskugga, eyeliner, underlagscreme, puder och rouge.

Alltså jag höll på att smälla av. Flickan kunde ju knappt röra sig!!! Såg ut som sådana flickor som är med i skönhetstävlingar i USA.

VAD tänker den mamman tror ni?! Har hon komplex eller nåt? Alla andra flickor på kalaset hade lite glitter kanske och rosiga kinder... En klänning och tiara max... Nä, jag blev helt förfasad över detta lilla spektakel till flickebarn (inte hennes fel ju!).

Era åsikter??? Är jag ensam om att tycka det var helt sjukt?

• Svar på tråden Smink på 4-5 åring!
  • Alvi

Jag hade gått med på allt utom klackskorna, parfymen och sminket (ALLT smink...!)

• Mika86

Smink på en sån liten?????
    Hallå!!!!
    Barn ska va naturliga så länge som möjligt ju, man ska ju f*n inte sminka de när de är så små, inte så mycket iaf!

• Vallivetu

Håller helt med dig Sisu!

• optimisten

Min flicka som snart är 4 år brukar få ha läppglans och ibland nagellack (om hon är med när mamma målar naglarna).Men det tycker jag räcker. De hinner tids nog börja sminka sig, fast jag tror att får barnen bestämma själva åtminstone min tjej så skulle hon vilja använda allt mammas smink

• mammatilldig

sonen får klä sig som han trivs i men han får inte ha parfym eller smink då detta inte är bra för den ömtåliga huden/kroppen. jag tycker att det är riktigt obehagligt.

• Thaleia

Jag är ju inte mycket för det här med princessor men om det nu är så att min dotter skulle ha blivit bjuden på ett sådant kalas och hon gärna ville ha ovanstående saker så hade jag väl gått med på det fast absolut inte så mycket smink.
    Fast självklart ska dottern kunna röra sig också.

• Mika86

optimisten
    Helt okej, de tycker ju att det är roligt att testa men det få ju va med måtta.
    Syrrans dotter tyckte det va jätte kul, hon ville ju göra som mamma o hon fick pröva måla naglarna o så men hon va ju aldrig uppsminkad för o gå ut mest som en kul grej, hon ville alltid sminka mig när hon va mindre o man såg ju ut som en clown efteråt, hi hi, tur att det finns tvål o vatten!

• SadieWantsASon

Parfym och mascara?? Var hon där för att ragga killar? Eller är det så småprinsessor ser ut nuförtiden och att alla andra föräldrar inte har hängt med? Vill inte veta hur denna flicka kommer att klä sig på discon sen i tretton-fjortonårsåldern.

• mysiss

Jag hade skippat sminket och klackskor och möjligtvis tiaran om hon inte velat ha den. Barn är söta som dom är

Svar på tråden Smink på 4-5 åring!