• Äldre 22 Mar 22:52
    51610 visningar
    14 svar
    14
    51610

    TJÄNA PENGAR HEMIFRÅN?

    Jag skulle vilja ha bra/seriösa tips på hur man kan tjäna pengar hemifrån. Har googlat massor men hittar ingenting som verkar vara lönsamt. Med detta menar jag minst 500 kr i månaden men gärna 1000 kr och uppåt. Undersökningar har jag provat men det ger knappt några pengar alls och för dom små slantarna får man lägga ned extremt mycket tid. Är lite intresserad av detta med att sälja idéer till företag men vet inte riktigt hur det fungerar...

    Väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden TJÄNA PENGAR HEMIFRÅN?
  • Glinda från Oz
    Äldre 22 Mar 23:16
    #1

    Husdjursvakt, sätt ut annonser i olika Facebookgrupper, på grannar.se och på Blocket. Det är väl mest lönsamt under semestertider, men det är ju snart sommar.

  • Mikael­ayasar
    Äldre 22 Mar 23:38
    #2
    -1
    Glinda från Oz skrev 2017-03-22 23:16:29 följande:

    Husdjursvakt, sätt ut annonser i olika Facebookgrupper, på grannar.se och på Blocket. Det är väl mest lönsamt under semestertider, men det är ju snart sommar.


    TS undrar om hur man kan tjäna pengar HEMIFRÅN. Lite svårt att vakta andras husdjur hemifrån...
  • Äldre 23 Mar 06:54
    #3
    +1
    Mikaelayasar skrev 2017-03-22 23:38:39 följande:
    TS undrar om hur man kan tjäna pengar HEMIFRÅN. Lite svårt att vakta andras husdjur hemifrån...
    Det är väl inte konstigt? Dom får väl komma hem till TS med sina djur.
  • Äldre 23 Mar 06:57
    #4

    Du kan ju bli en sådan där jävligt irriterande telefonförsäljare som ringer och plågar oss både nu och då..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 23 Mar 07:56
    #5
    Mikaelayasar skrev 2017-03-22 23:38:39 följande:

    TS undrar om hur man kan tjäna pengar HEMIFRÅN. Lite svårt att vakta andras husdjur hemifrån...


    Behöver det inte alls vara - en dagmatte till hunden är inte så ovanligt. Däremot om ts inte har möjlighet att gå promenader med den så blir det självfallet svårare.
  • Äldre 23 Mar 08:31
    #6

    Allt som man enkelt kan göra hemifrån utan någon unik/dyr utrustning eller färdighet har antingen ett företag slagit mynt av eller så finns det tusen andra som konkurrerar med dig och sänker förtjänstmöjligheten. Det som jag tror att enskilda personer lättast kan göra pengar på är sådant som företag inte vill ta i av någon anledning. En anledning till att en sak är "kall" är att den är starkt säsongsbetonad, och att det blir för stor investering (lokaler, personal, kunskap) för att bara dra i grejen en gång om året.

    Så ska man göra pengar hemifrån (eller i egen regi) året runt så är nog det lättaste och roligaste att satsa på flera olika grejer.

    Jag hade en tanke för många år sedan om att starta en mobil cykelservice. Bygga en stor cykelkärra där man hade ett halvdussin lånecyklar, verktyg, lite delar, pump, gasolkök (kaffe) och ett "partytält" som verkstad. Sedan kunde man på lämplig plats utefter en starkt trafikerad cykelbana smälla upp sin verksamhet varje morgon och serva folk som ändå åkte förbi. Var det mer än fem minuters jobb så kunde kunde få låna en cykel över dagen.

    ...men nu har jag en annan verksamhet. Jag programmerar och gör små IT-lösningar till företag.

  • Peter1­962
    Äldre 23 Mar 14:39
    #7

    Köp en stor luftmadrass och lär dig Nurumassage, 1000:- i timmen om du är duktig. och det har inget med sex att göra.

  • Glinda från Oz
    Äldre 23 Mar 17:17
    #8
    Mikaelayasar skrev 2017-03-22 23:38:39 följande:

    TS undrar om hur man kan tjäna pengar HEMIFRÅN. Lite svårt att vakta andras husdjur hemifrån...


    Varför skulle det vara svårt? De flesta djur går att flytta på, det ska vara om det är en häst eller liknande. Jag tänkte mer på smågnagare, kaniner, hundar och katter. Jag passar alltid andras djur hemma hos mig.
  • GrovaR­obban
    Äldre 24 Sep 20:37
    #10

    Enklast, om det känns okej för dig, är väl att sälja använda trosor för ca 200-400kr st. Bara köpa billiga, gå runt i dom/kissa ner dom och skicka till kunder som betalt. Absolut inte "my cup of the" men de som säljer verkar nöjda.

  • man och nöjd
    Äldre 27 Sep 17:26
    #11

    Tjänar bra på mitt heltidsjobb. Gillar dock att bränna pengar, så jag jobbar en timme hemifrån varje kväll med programmering åt andra företag. Ger mig c:a 10000 extra per månad.

  • Äldre 18 Jan 04:21
    #12

    Jag har ett bra tips men då måste man också ha lite av ett startkapital och lite kunskap om betting eller fotboll/sport är bra. 

    Den går ut på att du skapar en användare hos säg t.ex Unibet. Du sätter in 500:- och får totalt 1500:- att spela för då dom ger dig en bonus. Du har även en annan spelsida där du har lite pengar insatt och nu ska du alltså spela på 2 olika utgångar på en och samma match. Säg att Liverpool möter Arsenal. Då spelar du på att Arsenal ska vinna på Unibet, och att Arsenal inte ska vinna på din andra sida. Då kommer du alltså att vinna hur utgången än blir. Dock så vinner du inte mer pengar, utan enbart flyttar över pengarna från den ena sidan till den andra.
    Och eftersom 1000:- av de 1500:- du har på Unibet är bonus så får du helt enkelt bonuspengarna :) Det låter lite krångligt om man aldrig bettat på odds förut. Men det finns en bra guide på nätet som förklarar ingående på hur man gör.

    Googla på "Enkla Cash" och gå in på den första sidan som dyker upp så kan du läsa guiden där och se om den verkar vettig. Har själv testat och spelat över så många bonusar jag kunnat hitta. Skulle väl gissa på att det är runt 50.000:- i dagsläget. Fråga gärna om du undrar något.

  • Äldre 24 May 01:28
    #13

    Jag håller på en del med betting på fotboll och hittade en guide när jag googlade på "tjäna pengar riskfritt online". Tror den hette något med enklacash.
    Jag tjänade ungefär 10k på en månad men det är bra om man har bettat lite innan så slipper man sätta in sig i det så mycket. Men det är klart att vem som helst kan göra det då guiden förklarar exakt hur, men det underlättar med lite tidigare erfarenhet.

    Iallafall, guiden går ut på att du får bonusar från bolagen och sedan tar ut bonusen utan några risker, men man måste lägga ner lite tid på det som sagt men det är allt.

    Lycka till

  • Äldre 1 Jun 15:40
    #15
    Salmiakk skrev 2017-03-23 06:54:56 följande:
    Det är väl inte konstigt? Dom får väl komma hem till TS med sina djur.
    Hur ska TS rasta djuren i lägenheten, går hundar i kattlåda?
Svar på tråden TJÄNA PENGAR HEMIFRÅN?