Försäkringar gällande tandvård?
Det är såhär att jag har ofantligt mycket karies i överkäken på min vänstersida och framtänder, en fraktur i en tand i underkäken och en del hål som jag tappat räkningen på... tandläkarna tror att tänderna på vänstersidan (alla kindtänder + kanttanden) inte går att rädda utan måste dras ut, vilket gör att där kommer bli helt tomt och då blir jag tvungen att sätta i implantat.. och det kommer kosta ca 50-80 000. Inga pengar jag varken har eller kommer kunna få fram.
För övrigt har jag inte kunnat tugga på vänstersidan sen 1,5-2 år tillbaka då där knappt är något kvar av tänderna och nerverna ligger emot, kommer inte ihåg sist det gick en hel vecka utan grov tandvärk minst en gång, aldrig haft ett bra leende, ofta fått höra mindre bra kommentarer ang mina tänder osv.. listan kan göras lång. Jag skäms otroligt mycket helt enkelt och dem ger mig inget annat än smärta. Livsstilen jag hade som orsakat alla dessa skador lämnade jag bakom mig för längesedan men det var försent ändå tyvärr.
Finns det på något vis möjlighet att kunna få dit implantat på någon försäkring? Eller finns det något jag ens kan göra åt detta?
Om tänderna inte dras ut fick jag höra att det bara är en tidsfråga innan dem dör helt och går i småbitar.
Jag vet inte längre var jag ska vända mig eller var jag ska börja undersöka alternativ.
Tacksam för svar!