• Anonym (Tjejen:))

    Är det inte jobbigt för män att ha mörk röst?

    Har undrat om det inte är jobbigt för männen att ha mörk röst... Antagligen vänjer de ju sig så de inte tänker på det men det känns väl alltid hela tiden att rösten är lite "knastrigare" och var väl irriterande när man är ung innan man vänjt sig. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det inte jobbigt för män att ha mörk röst?
  • Anonym (o)

    haha lustigt ämne :)

    du förstår väl att man får den röst man får, där det är ett naturligt läge för en att prata, beroende på stämband osv?

  • Anonym (Tjejen:))
    Anonym (o) skrev 2017-03-23 21:05:53 följande:

    haha lustigt ämne :)

    du förstår väl att man får den röst man får, där det är ett naturligt läge för en att prata, beroende på stämband osv?


    Ja antar att det känns naturligare för dem att prata med den rösten än att få den att försöka få den att låta ljusare/ mörkare. Men man känner väl ändå att det låter lite raspigare när man pratar?
  • Anonym (?)

    Det är väl ungefär lika jobbigt som det är för tjejer att prata med ljus röst...

  • Anonym (x)

    Fast samtidigt så "hör" man ju inte hur ens egen röst låter, såvida man inte får sin egen röst uppspelad för sig för det är någon som tex filmat en.  Hur ens röst låter i sitt eget huvud är ju inte så den låter för omvärlden.

  • Anonym (......)

    Är det inte lite jobbig att inte höra hur man tänker?

  • Anonym (Tsduärkonstig)

    Det är JUST den mörka rösten jag älskar hos män. Finns inget sexigare, spec när de är nyvakna! ;)

  • taquine
    Anonym (Tsduärkonstig) skrev 2017-03-23 21:42:00 följande:

    Det är JUST den mörka rösten jag älskar hos män. Finns inget sexigare, spec när de är nyvakna! ;)


    Du hann före mig, ja det är hett;). Även kvinnor med lite mörkare är snyggt.
    Goodness me
  • Anonym (Tjejen:))

    Men känner männen att deras röster är dovare? Är det inte som att vara hes? Hur kände ni män direkt efter målbrottet?

  • CStoner
    Anonym (Tsduärkonstig) skrev 2017-03-23 21:42:00 följande:

    Det är JUST den mörka rösten jag älskar hos män. Finns inget sexigare, spec när de är nyvakna! ;)


    Jag har mörk röst i vanligt tillstånd. Nu har jag luftrörsinfektion och låter som en jävla grizzlybjörn. Funderar på att ändra voicemailen när kunderna ringer.

    Telefonsex?
Svar på tråden Är det inte jobbigt för män att ha mörk röst?