• Anonym (Kvinnan)

Kan inte styra mina tankar!

Jag blir så trött på mig själv. Jag lever i ett förhållande med min sambo, och det är helt okej. Han är jättemysig och trots jobbiga tider i somras och höstas har vi nu en harmonisk relation. Problemet är dock jag. Jag kan inte låta bli att fantisera om och flirta med en manlig kund jag jobbar ganska nära med. En annan kund brukar hälsa genom att krama om mig och låta handen dröja sig kvar i min svank. Dessutom är det en kille som jobbar på min dotters skola som visar intresse för mig, vilket gör mig smickrad och nervös, för han är cool och söt, men det gör mig också hejdlöst kåt. Jag blir också kåt av den kvardröjande handen och av flirtandet med den andre. Jag känner ett så starkt driv i det här att jag ofta har svårt att tänka på annat. Jag fantiserar om hur underbart det skulle kännas att ligga med de här männen, och gärna andra också om de är trevliga. Det är så att jag går omkring och längtar efter att jag ska få komma ensam med dem, att närmanden ska göras, kyssar och smek och allt möjligt.

Jag har alltid haft en stark sexualitet, och i förhållanden har jag varit trogen så länge förhållandet inte har varit helruttet. Vilket mitt och min nuvarande sambos var, i somras och höstas. Jag var otrogen med en gammal klasskompis och det var underbart. Så himla skönt att känna en annan kropp mot mig och i mig. En som var stenkåt och som jag blev stenkåt på. Jag vill inte göra såhär mot min sambo, för jag vet själv hur hemskt det är att bli utsatt för. Jag vill verkligen vara trogen och måste få ur de här idiotiska tankarna ur mitt huvud. Det känns som att jag öppnade upp möjligheten till att ligga med andra när jag var otrogen denna gång. Sen trodde jag att det gick över när han upptäckte det, vilket det gjorde men bara kortvarigt.

Ett problem är nog också att jag kopplar väldigt mycket av mäns uppmärksamhet till sex. Visar han intresse för något hos mig? -Aha, han vill ligga med mig. Vad är det för självbild då?

• Svar på tråden Kan inte styra mina tankar!
  • Anonym (Fundera)

Om du varit man hade du här fått reda på att du inte har något existensberättigande och att du antagligen är en porrskadad idiot som inte förtjänar att ha en partner. Men eftersom du är kvinna så kommer du antagligen att få helt andra svar och förslag på hur du ska göra. Troligtvis kommer det svar att det är din sambos fel att du känner som du gör, och det var naturligtvis även hans fel att du bedrog honom.

Allvarligt talat så låter det inte som att du är mogen nog att ha en fast relation. I alla fall inte ett monogamt förhållande.

• Anonym (usch)

Du är inte mogen eller empatisk nog att vara i ett monogamt förhållande. Utsätt inte oskyldiga män för dig. Gillar du tanken på alla fördelar med ett förhållande men samtidigt vill ligga med andra får du bli ihop med någon som vill ha ett öppet förhållande.

• Anonym (Kvinnan)

Ni har rätt. Jag har något som brister i det här med en relation. Om det är empati eller mognad vet jag inte. Jag anser att jag har en skev relation till sex. Grejen är att jag inte vill bedra någon utan att jag verkligen vill fungera normalt. Äh, det är väl ett misstag att ta upp det här, jag borde gå till en psykolog istället.

Jag kände bara att jag behövde få ur mig det här. Att ni fördömer det kan ha två effekter: antingen tar jag bort tråden och gör mina egna val, eller så lyssnar jag och tar det till mig. Ok, inte empatisk nog säger ni. Kan vara värt att tänka på.

• Anonym (Mr Prefect)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2017-03-23 23:30:52 följande:

Jag blir så trött på mig själv. Jag lever i ett förhållande med min sambo, och det är helt okej. Han är jättemysig och trots jobbiga tider i somras och höstas har vi nu en harmonisk relation. Problemet är dock jag. Jag kan inte låta bli att fantisera om och flirta med en manlig kund jag jobbar ganska nära med. En annan kund brukar hälsa genom att krama om mig och låta handen dröja sig kvar i min svank. Dessutom är det en kille som jobbar på min dotters skola som visar intresse för mig, vilket gör mig smickrad och nervös, för han är cool och söt, men det gör mig också hejdlöst kåt. Jag blir också kåt av den kvardröjande handen och av flirtandet med den andre. Jag känner ett så starkt driv i det här att jag ofta har svårt att tänka på annat. Jag fantiserar om hur underbart det skulle kännas att ligga med de här männen, och gärna andra också om de är trevliga. Det är så att jag går omkring och längtar efter att jag ska få komma ensam med dem, att närmanden ska göras, kyssar och smek och allt möjligt.

Jag har alltid haft en stark sexualitet, och i förhållanden har jag varit trogen så länge förhållandet inte har varit helruttet. Vilket mitt och min nuvarande sambos var, i somras och höstas. Jag var otrogen med en gammal klasskompis och det var underbart. Så himla skönt att känna en annan kropp mot mig och i mig. En som var stenkåt och som jag blev stenkåt på. Jag vill inte göra såhär mot min sambo, för jag vet själv hur hemskt det är att bli utsatt för. Jag vill verkligen vara trogen och måste få ur de här idiotiska tankarna ur mitt huvud. Det känns som att jag öppnade upp möjligheten till att ligga med andra när jag var otrogen denna gång. Sen trodde jag att det gick över när han upptäckte det, vilket det gjorde men bara kortvarigt.

Ett problem är nog också att jag kopplar väldigt mycket av mäns uppmärksamhet till sex. Visar han intresse för något hos mig? -Aha, han vill ligga med mig. Vad är det för självbild då?

Alternativt är din sambo inte rätt för dig..
    Ni verkar leva i ett ljummet förhållande och du verkar behöva intensitet (inkl sexuell). Man lurar lätt sig själv att förhållandet är bra för 'att det är ju ok och harmoniskt'.
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2017-03-24 07:32:05 följande:

Ni har rätt. Jag har något som brister i det här med en relation. Om det är empati eller mognad vet jag inte. Jag anser att jag har en skev relation till sex. Grejen är att jag inte vill bedra någon utan att jag verkligen vill fungera normalt. Äh, det är väl ett misstag att ta upp det här, jag borde gå till en psykolog istället.

Jag kände bara att jag behövde få ur mig det här. Att ni fördömer det kan ha två effekter: antingen tar jag bort tråden och gör mina egna val, eller så lyssnar jag och tar det till mig. Ok, inte empatisk nog säger ni. Kan vara värt att tänka på.

Alternativt är det ett flyktbeteende du har utvecklat. Du flyr vardagsbestyren och ansvaren genom att flirta och att vara otrogen. Om/när din sambo kommer på dig och förhållandet kraschar är det liksom inte ditt fel eftersom du "inte kunde rå för det". Fundera varför du varit otrogen innan i, varför gjorde du inte slut utan var otrogen istället när dina tidigare förhållanden var usla? Mognad uppnås genom att man lär sig av tidigare erfarenheter och ändrar det man vill/behöver ändra. Varför har du inte gjort det i den här frågan? Sedan tycker jag att man ska vara professionell mot sina kunder och avstyra rent sexuella anspelningar/antydningar. Dvs skippa flirtandet och kramandet på jobbet.
  • ManiLund
    Anonym (Kvinnan) skrev 2017-03-24 07:32:05 följande:

Ja, uppenbarligen behöver du söka proffessionell hjälp. Bor du i närheten av Lund så hör av dig till mig i stället. :P
  • Anonym (1)

lämna din sambo, var singel så kan du göra vad du vill. Mest ärligt mot både dig och honom

• Slutaupp

"Det var dåligt i höstas så jag knullade lite" klassisk ursäkt för att man är ett svin.

Lämna din man (han kanske blir ledsen men det går över) och lev ut. Hitta någon annan och kom till insikt med att kåtheten och pirret alltid försvinner.

Gör detta för din man. Han är värd att leva ett liv med någon som uppskattar honom.

• Mankan75

Tycker du det är svårt att gå till botten med ditt beteende själv så ta kontakt med vårdcentralen och träffa en kurator eller KBT-terapeut. Kan vara en lång resa att komma underfund till varför man gör olika saker. Man måste våga se och höra sanningen, och vara villiga att förändra sig.

Du skriver att du kopplar uppmärksamheten till sex. Du skall kanske börja där och nysta upp varför du har den kopplingen.Jag lovar... du kommer märka när du hittar kärnan till problemet. Jag brukar beskriva det som att du skalar en lök. Du tar bort lager för lager tills du kommer in till kärnproblemet. 

Jag tycker själv att jag är social, trevlig och artig och säger vad jag tycker. jag kan ibland ge komplimanger på jobbet ifall någon klär sig snyggt, klippt sig osv men har ingen som helst baktanke med det. Vill bara säga det och jag vet ju att den som får höra det blir glad. Det räcker långt för mig. 

• Anonym (Kvinnan)
    Slutaupp skrev 2017-03-24 10:16:34 följande:

"Det var dåligt i höstas så jag knullade lite" klassisk ursäkt för att man är ett svin.

Lämna din man (han kanske blir ledsen men det går över) och lev ut. Hitta någon annan och kom till insikt med att kåtheten och pirret alltid försvinner.

Gör detta för din man. Han är värd att leva ett liv med någon som uppskattar honom.

Jag ursäktar inte mitt beteende, jag talar bara om hur det var. Jag menar inte på något sätt att jag har gjort rätt eller att det var befogat eller att det var min sambos fel eller något sånt. Jag är inte ute efter någon form av bekräftelse på att man ska få vara otrogen, utan en konstruktiv diskussion som leder fram till förhoppning om ett fungerande samliv med partner.
Svar på tråden Kan inte styra mina tankar!