Surskit skrev 2017-03-24 08:36:46 följande:
Jag behöver det för att kunna ta emot samtal från en person i fängelse. Det är mycket billigare att ringa till fast nummer. Jag vill helst inte ta det via mitt mobilabonnemang för jag har ett ganska dåligt som är bundet till september och det skulle kosta 149:- per månad via det.
Vad behöver jag om jag skulle ta det via mitt bredband?
Det som behövs i hemmet är antingen en liten dosa som du kopplar in mellan din router och en gammal hederlig telefon. Ny routrar som kommer med abonnemanget med comhem och telia har den tekniken inbyggda i sig, och sannolikt är det väl så även med Bahnhof, men som sagt var - hör med bahnhof.
...men som sagt var, fast nummer till mobilen är ju det bästa. Vad har du för mobiloperatör som tar 149 kr/månaden för att ha ett fastnätsnummer kopplat till din mobil? Det kostar 50 kr hos Telenor, Telia tar 59 kr och jag vet att det har varit gratis hos Tre. Är du säker på att uppgiften om 149 kr verkligen avser ett nummer kopplat till mobil, så att du inte har fått den uppgiften gällande fast nummer i gammalt vanligt jack?