• Äldre 24 Mar 14:15
    2930 visningar
    4 svar
    4
    2930

    Svårt/jobbigt att ändra från dou till mono på Bugaboo Donkey?

    Är det jobbigt att knäppa loss sittdelen och fälla ihop Donkeyn från duo till mono? Är det något man pallar göra varje dag? Kanske ev flera gånger varje dag?
    Vi har en sån gammal trång gallerhiss hemma och vagnen får bara plats i monoläge i hissen.

  • Svar på tråden Svårt/jobbigt att ändra från dou till mono på Bugaboo Donkey?
  • Äldre 24 Mar 14:25
    #1

    Har du inte barn i vagnen när du ska ändra går det på mindre än en minut. Inte jobbigt alls, om du inte har besvär att böja dig. Några klick och knäpp bara!

  • Äldre 25 Mar 14:37
    #2

    Tack för ditt svar! :) Vi har en tvååring som behöver åka med, men hon kan stå bredvid i hissen. Men behöver ju knäppa loss själva sittdelen och fälla ihop chassit så det blir smalare. Jag hoppas att det ska fungera.

  • Äldre 25 Mar 15:38
    #3
    Pluu skrev 2017-03-24 14:15:53 följande:

    Är det jobbigt att knäppa loss sittdelen och fälla ihop Donkeyn från duo till mono? Är det något man pallar göra varje dag? Kanske ev flera gånger varje dag?
    Vi har en sån gammal trång gallerhiss hemma och vagnen får bara plats i monoläge i hissen.


    Inte särskilt jobbigt, men jag skulle ändå föreslå att du köper en ståbräda med sits så 2-åringen kan åka på den ibland. Då behöver du inte alltid ändra till dubbelvagnen.
  • Äldre 25 Mar 16:02
    #4

    Jag gör den manövern varje dag. Vi får inte in dubbelvagnen i vare sig hissen eller vagnsförådet. Jag tycker inte det är svårt att trycka ihop den med ett barn kvar i vagnen. Det tog ett par veckor innnan jag fick riktigt snits på det, i början fick jag alltid lirka lite. Nu går det i en smidig rörelse.

Svar på tråden Svårt/jobbigt att ändra från dou till mono på Bugaboo Donkey?