• Anonym (Blir mer o mer arg)

Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?

Jag bedrog min sambo med en kollega och hade ett ONS med ytterligare en annan man. Blev påkommen, bad om ursäkt och ville ändå lappa ihop och kunna gå vidare.

Men det är som att jag är tillbakatagen på en massa villkor. Han har en tjejkompis som han umgås alldeles för mycket med och så fort jag ifrågasätter detta eller uttrycker oro för att han skulle vänstra så drar han upp min otrohet varje jäkla gång.

Jag får inte kolla hans mobil när jag vill se vem han skriver med henne med och han har bytt lösenord på sin mail osv. Jag tror kanske inte han är otrogen utan han vill bara se mig våndas.

Han lägger till nya vänner på facebook utan att kolla med mig och mer sådana saker. Han svarar inte alltid i telefon när jag ringer mm.

Hur länge måste jag stå ut med att straffas? Han har inte använt de orden att han straffar mig, men det känns så.

• Svar på tråden Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?
  • Carambolan

Tills han verkligen har förlåtit din otrohet och gått vidare eller tills någon av er konstaterar att det inte fungerade för er att gå vidare utan gör slut istället.

• Anonym (Jdjdb)

Du har varit otrogen inte bara en gång utan TVÅ gånger och du undrar varför han är sur? Hur hade du själv känt? Och vad har du med hans telefon och mail att göra?

• Anonym (Va?)

Omedelbart tänkte jag: Måste DU godkänna vilka vänner han lägger till på Facebook?!
    Och varför ska du ha hans lösenord till sin mail osv?
    Varför måste man ALLTID svara i mobilen? Ibland har man inte möjlighet, eller ingen lust osv. Man måste inte alltid vara tillgänglig bara för att man har en mobiltelefon.
    Att han har en tjejkompis - .... varför stör du dig på det?

Jag tycker hela grejen låter som om du nu inte får kontrollera honom, och stör dig på det? Man har ett liv förutom sin partner, och det är inte sunt att man lever i symbios även om man råkar vara sambo.

Sen kan jag tycka att det där med att vara otrogen, TVÅ gånger t o m, så har du helt enkelt inte gjort dig förtjänt av den tillit som skall finnas för att du skall ha minsta tillgång till hans FB-liv etc.

jag skulle inte drömma om att ge min partner tillgång till mina mail etc. Nåt jävla privatliv måste man få ha. Med det inte menat att man ska gå omkring och ha hemligheter, man får lära sig lita på sin sambo/make.

• Anonym (Jdjdb)
    Anonym (Va?) skrev 2017-03-24 14:44:10 följande:

Omedelbart tänkte jag: Måste DU godkänna vilka vänner han lägger till på Facebook?!

Varför måste man ALLTID svara i mobilen? Ibland har man inte möjlighet, eller ingen lust osv. Man måste inte alltid vara tillgänglig bara för att man har en mobiltelefon.

Jag tycker hela grejen låter som om du nu inte får kontrollera honom, och stör dig på det? Man har ett liv förutom sin partner, och det är inte sunt att man lever i symbios även om man råkar vara sambo.

Sen kan jag tycka att det där med att vara otrogen, TVÅ gånger t o m, så har du helt enkelt inte gjort dig förtjänt av den tillit som skall finnas för att du skall ha minsta tillgång till hans FB-liv etc.

jag skulle inte drömma om att ge min partner tillgång till mina mail etc. Nåt jävla privatliv måste man få ha. Med det inte menat att man ska gå omkring och ha hemligheter, man får lära sig lita på sin sambo/make.

Håller verkligen med!
  • Leostar
    Anonym (Va?) skrev 2017-03-24 14:44:10 följande:

Håller med till fullo!
  • Anonym (why)

När var du otrogen? Var det för två år sen eller typ förra veckan/månaden?
    Förlåter man så ska man väl försöka att faktiskt förlåta också men är det jättefärskt så förstår att det brinner i huvudet på honom än.

• Anonym (Häpp)

Antingen förlåter han dig eller så dumpar han dig. Detta han gör nu är fel och vedervärdigt. han kan inte hålla på att straffa dig om han väljer att fortsätta leva med dig. Skäll ut surpuppan eller lämna honom. Så länge han håller på sådaär kan du lika gärna fortsätta att vara otrogen.

• Anonym (:/)

Grejen är den att efter att du bedrog honom blev er relation annorlunda även om den fanns kvar. Han vill kanske inte längre dela vissa grejer med dig och han känner nog inte att han borde göra vissa eftergifter. Han blev mer självisk i relationen eftersom du varit självisk och otrogen. Förmodligen vill han ha det så här nu och du får acceptera eller göra slut. Trist men sanningen är den att det aldrig blir samma efter en otrohet och vissa delar av relationen är för alltid förändrade.

• Anonym (Skyldigsjälv)

Vad tror du egentligen? Att han ens tittar åt ditt håll efter ditt svek...

• Anonym (Wtf)

Du bör lida för alltid. Du kan knappt göra nåt värre mot din partner.

Svar på tråden Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?