• Anonym (TS)

Pierca barn i Stockholm

Min 12-åring vill ta hål i öronen och jag är ärligt talat lite nervös. Finns det någon som skulle kunna rekommendera en bra piercingstudio i Sthlm som är välkänd för att vara hygienisk, noggrann och duktiga med barn?

/Fjantig mamma

• Svar på tråden Pierca barn i Stockholm
  • Koji

Calm bodymodification på Horsgatan.

Min 7-åring fick sina öron piercade där för 2 veckor sedan, blev grymt imponerad av hur de bemötte min dotter och hur proffsiga de var. Ska tillbaka dit imorgon för uppföljning.

calmbodymod.com

• Anonym (S)

Bra att du tänker gå till en riktig piercingstudio och inte gör det med pistol! Har dessvärre inga tips om studio :)

• nevermind
    Anonym (S) skrev 2017-03-24 21:53:50 följande:

Bra att du tänker gå till en riktig piercingstudio och inte gör det med pistol! Har dessvärre inga tips om studio :)

Håller med!
  • Anonym (stina)
    Anonym (S) skrev 2017-03-24 21:53:50 följande:

Varför inte pistol? Gjorde mina med pistol (som vuxen) och de blev bra. Hål som hål.
  • MissNastrax
    Anonym (stina) skrev 2017-03-25 01:56:55 följande:

Varför inte pistol? Gjorde mina med pistol (som vuxen) och de blev bra. Hål som hål.

1. Hygienisk miljö? (Frissan?), 2. Sterilt verktyg? Oftast används pistoler om och om igen utan vidare rengöring, 3. Vävnadsskador.. du kan inte komma på skillnaden mellan trubbigt föremål som forseras in med kraft än ett sylvasst som försiktigt förs in av utbildade människor?
  • nevermind
    MissNastrax skrev 2017-03-25 02:08:01 följande:
    1. Hygienisk miljö? (Frissan?), 2. Sterilt verktyg? Oftast används pistoler om och om igen utan vidare rengöring, 3. Vävnadsskador.. du kan inte komma på skillnaden mellan trubbigt föremål som forseras in med kraft än ett sylvasst som försiktigt förs in av utbildade människor?
    Japp, jag fick vävnadsskador.
  • Anonym (S)
    Anonym (stina) skrev 2017-03-25 01:56:55 följande:

Finns hur mycket information som helst om varför man inte bör gå till tex en frisör och ta sina hål med pistol. Det är alltid bra att läsa på före man gör något.

Min son tjatade om hål sedan han var 6 år. Han fick vänta till en seriös piercare gick med på att göra det med nål när han var 10. Att göra det med pistol var inget alternativ. Trots att mina egna hål är tagna med pistol. Har haft otroligt mycket problem med dom.
  • BahHumbug

Det bästa är att googla olika namn på studios och se vad folk skriver.
    Är glad att du tar med henne till en riktig studio och inte till en frisör. Frisörens pistol skjuter sönder hela örat.

• Rainbow Dash

Vi gick till Calm och de är verkligen jätteduktiga och bra med barn. Men smakar det så kostar det. Över 2000 kr fick vi betala för hål och örhängen. Tycker deras prislista på hemsidan är lite vilseledande, man tror lätt att örhängen är inkluderade men det är då endast en läkstav. Men har ni råd är det värt det, supertrevliga och duktiga som sagt.

• Anonym (TS)

STORT TACK för tips! Ska genast kolla upp Calm.

Svar på tråden Pierca barn i Stockholm