• Anonym (Förvirrad)

    Mannen i mitt liv. Kommer bara ibland.

    Hej!

    För snart 2år sedan träffade jag en man. Vi jobbade tillsammas och det blev efter ett tag flirtigt. Han är gift med barn. Hon är snygg och välutbildad. Han säger att hon inte är tillräckligt intresserad av honom. Efter ett tag inledde vi ett typ av förhållande. Han ville vänta med att ha sex. Frun fick sedan reda på det. Jag försökte tala med henne men då så hon åt mig ett inte komma nära henne eller hennes barn. Hon så att jag inte förstod någonting. Jag älskar honom. Han säger att han tycker om mig. Jag trodde att han skulle lämna henne då när hon fick reda på allt. Han sa att hon läst hans mail. När jag talade med henne tittade hon på mig och så "men förstår du inte att han berättade själv". Jag kände mig så förvirrad. Sen lämnade han inte henne...utan bytte jobb. Och de köpte ett stort hus. Ibland ringer han (ca 1 gång varannan månad) och ett par gånger har han kommit hit. Han säger att han saknar mig men vill fortfarande inte ha sex. Han är alltid berusad när han hör av sig. Jag vet inte vad jag ska tro! Älskar han mig? Kommer han lämna sin fru? Jag träffade en kompis till frun som flinade åt mig och sa att jag verkligen inte förstod någonting och att jag inte förstod hur sjuk han är. Nu är jag rädd för att han är döende eller något.

  • Svar på tråden Mannen i mitt liv. Kommer bara ibland.
  • Anonym (...)

    Förlåt men hur gammal är du? Han har fru och barn, det lämnar man inte i första taget även om man har en affär. De försöker säkert jobba på sin relation och att han bara hör av sig när han är full är ju bara patetiskt ärligt talat. Han borde bestämma sig om han vill fortsätta med sin fru eller inte. För att hålla på så som han gör är inte rätt gentemot frun. Om han älskar dig? Nej. Det gör han inte. Flört är en sak, kärlek en annan. Glöm snubben och gå vidare. Honom kommer du inte få ut något utav så länge han inte skiljer sig och det görs väldigt sällan i sådana här fall.

  • Anonym (Förvirrad)

    Jag är 44 faktiskt. Jag kanske är naiv men han känns äkta. Som att det är på riktigt. Att han vill vänta med sex så han är för att det ska vara speciellt. Jag vet att han är med sin fru och det gör så ont. Men jag tror att han är med henne bara för att hon inte ska ana något om att han ringer mig ibland. Han har inte så mycket vänner heller och behöver mig. Hon är ofta iväg med barnen eller reser med jobbet. Jag tror att hon inte älskar honom för då hade hon inte lämnat honom ensam så ofta.

  • Anonym (Jaget)

    Svårt att få en klar bild här, men det har ju inte du heller. Men för att hjälpa dig sammanfatta. Hans fru vet om det, han stannar med henne och har investerat mer i den relationen (husköp, investeringen jag menar ör inte pengar utan i relationen) han hör bara av sig när han är full och han ligger inte ens med dig?

    Han är inte kär i dig. Han älskar inte dig. Kanske är han sjuk på så sätt att han manipulerar dig som han gjort många gånger förut och som frun och hennes väninna vet om?

    Den mannen har lurat dig på nåt sätt. Jag tror att enda vettiga svaret på vad felet är med honom kan frun komma med, men hon vill säkert inte ens prata med dig. Försök bryta kontakten, han kommer bara förhindra ditt liv att utvecklas i en bra riktning.

  • Anonym (Ehm)

    Ni har haft "ett typ av förhållande" men aldrig haft sex. Dessutom har han varit öppen och ärlig med sin fru om relationen till dig?

    Seriöst?

    Han har ju inte ens varit otrogen eller haft en affär med dig. Du är bara en före detta kollega som han pratar med då och då och som du råkat få känslor för trots att han UPPENBART inte är intresserad av något mer med dig.

  • Anonym (granit)

    Kan du inte övertyga en man på 2-3 månader om att du är nummer 1 i hans liv så är han knappast så intresserad, du är bara en reserv och det duger inte.

    Jag föreslår att du värderar dig själv högre än så och avbryter detta nu. Fyllesamtal är inte mycket till relation eller hur? Det måste väl finnas någon bättre därute åt dig?

    Sätt lite stålband runt hjärtat som förstärkning och leta vidare, är mitt förslag.

  • Anonym (naiv)

    Du är inte förvirrad och han är inte otydlig utan du vägrar bara att inse sanningen.

    Han är inte kär, han älskar inte dig och han kommer inte att lämna sin fru.

    Alla tecken finns där. Han ringer bara när han är full (ibland) och han har investerat i ett nytt hus med sin fru och han har dessutom varit ärlig mot sin fru.

    En fråga bara, vad för typ av förhållande hade ni?

  • Anonym (Förvirrad)

    Vi umgicks på jobbet. Sedan kom han och fikade. En gång sov han över. Något hade hänt och han var full på en lördag på dagen. Han drack kaffe och somnade. Vi har kyssts förut. Jag tror att de bråkat och han ville trösta sig hos mig. Det måste ju ändå betyda något??? Att han kommer till mig. Ibland undrar jag om det är något jag inte vet...sedan undrar jag varför hon stannar hos honom när hon vet om oss? Det känns jätte konstigt. Han har ju berättar saker för mig om henne men hur vet jag att det är sant? Han har sagt att hon prioriterar sina och barnens behov framför hans. Jag menar i en relation måste ju allas behov tas hand om. Jag mötte hennes bror och han stannade och stirrade på mig och typ hånlog. Jag förstår inte.

  • AnnaPaulita
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-03-24 23:56:21 följande:

    Hej!

    För snart 2år sedan träffade jag en man. Vi jobbade tillsammas och det blev efter ett tag flirtigt. Han är gift med barn. Hon är snygg och välutbildad. Han säger att hon inte är tillräckligt intresserad av honom. Efter ett tag inledde vi ett typ av förhållande. Han ville vänta med att ha sex. Frun fick sedan reda på det. Jag försökte tala med henne men då så hon åt mig ett inte komma nära henne eller hennes barn. Hon så att jag inte förstod någonting. Jag älskar honom. Han säger att han tycker om mig. Jag trodde att han skulle lämna henne då när hon fick reda på allt. Han sa att hon läst hans mail. När jag talade med henne tittade hon på mig och så "men förstår du inte att han berättade själv". Jag kände mig så förvirrad. Sen lämnade han inte henne...utan bytte jobb. Och de köpte ett stort hus. Ibland ringer han (ca 1 gång varannan månad) och ett par gånger har han kommit hit. Han säger att han saknar mig men vill fortfarande inte ha sex. Han är alltid berusad när han hör av sig. Jag vet inte vad jag ska tro! Älskar han mig? Kommer han lämna sin fru? Jag träffade en kompis till frun som flinade åt mig och sa att jag verkligen inte förstod någonting och att jag inte förstod hur sjuk han är. Nu är jag rädd för att han är döende eller något.


    Nej, han kommer inte lämna sin fru och han älskar dig inte. Jag beklagar att du trillat dit på en skithög.

    Strunta i honom och gå vidare till en tillgänglig man.
  • Anonym (Tyvärr.)

    Du har fått bra svar här. Han är inte kär i dig, han kommer inte lämna frun för dig. Du är ngn som han kan ringa och träffa när HAN vill, han vill inte ha sex med dig. HAN ÄR INTE INTRESSERAD! Sen vill du få det till att det är speciellt att han inte vill ha sex med dig, att det måste betyda ngt, ngt positivt. Det gör det inte! Hade han velat ha sex med dig så hade han haft det.

    Han är en idiot och manipulativ ,du är naiv och lite korkad. Att hans nära hånler åt dig är nog för att de tycker synd om dig och de tycker nog att du är lite korkad, han är inte intresserad men det tror du, då står du där varje gång han hör av sig..därför flinar de! Fixa till din ryggrad och se ditt värde..sen svarar du inte när han hör av sig.

  • Anonym (q)

    Det betyder endast att han kanske ev. har behov att prata med någon annan (typ på fyllan), han har bevisligen under denna tid haft åtskilliga chanser att göra upp med sin fru och lämna men det har inte skett. Att han ville "trösta sig hos dig", är det verkligen den rollen du är nöjd med?

    Så ja, du är naiv trots din ålder (är jämngammal med mig) och du borde ha fått med dig tillräckligt med erfarenheter på vägen för att inse att det här inte leder någonstans. Svara inte om han hörs av igen, du mår ju bara dåligt av det. 

  • Froken Lokens

    Under två år är det enda relationen du har med "mannen i ditt liv"? Du borde lägga mer värde i dig själv och leta efter en ny man.

Svar på tråden Mannen i mitt liv. Kommer bara ibland.