• Anonym (K)

Är jag otacksam för presenten?

Min man jobbar som snickare och byter ibland tjänster med folk. Tex har han hjälpt en frisör med en grej nu och som utbyte verkade det på min man som att hela vår familj skulle få klippa oss hos henne.
    Idag fyller jag år och han har inte frågat vad jag önskar mig.
    Igår frågade jag honom hur det gick med frisören och då sa han "ja du skulle få veta imorgon men du ska få en klippning i present."
    Vi har gemensam ekonomi och han har ett dyrt fritidsintresse plus att han lägger pengar på frisörer nästan varje månad då han har en kort frisyr. Jag klipper mig kanske 3 ggr per år och har ingen dyr hobby.
    Tycker att fördelningen av pengar är helt ok.
    Jag tjänar ändå mer än honom.
    Kände mig bara så jäkla besviken för det känns typ som att få toapapper i present.
    Nåt man ändå köper.. Och visst så är det väl med mycket saker man kan få i present men ändå..
    Jag är nygravid och känslig.. Är det jag som är dum?

• Svar på tråden Är jag otacksam för presenten?
  • Mawa

Jag skulle också tjurat måste jag säga. Fantasilöst, enkelt och trist. Du kan ju ge honom en bonuscheck på 50 spänn från Ica när han fyller år, så är ni kvitt...

• mamaleona

Beror ju på vad ni brukar ge i present. Jag vill inte ha nåt o vi brukar inte "fira" så värst, men visst, liiite fantasi hade ju varit trevligt. Verkar ju som han inte orkat engagera sig så värst.

• Carambolan

Nej, jag håller med dig, man ger inte bort presenter som ändå redan omfattas av de löpande hushållskostnaderna. Om det inte är så att han bokat en ovanligt lyxig frisörtid med färgning, förlängning etc så tycker jag att du gott kan ge igen med ett presentkort på bilbesiktning när han fyller. Eller bara säga rakt ut att det där var en riktigt dålig present och be honom överraska med ett restaurangbesök eller nåt i veckan :)

• Anonym (fantasilös)