Livrädd för leukemi
Hej! Jag födde barn för 3 månader sen via ett kejsarsnitt, fick blodbrist efteråt och hade en infektion i kroppen som behövdes behandlas med antibiotika. Fick även järndropp på BB. Fick även fragmin-sprutor varje dag i 7 dagar.
För ca 2 veckor sen upptäckte jag flera blåmärken på mina lår och smalben, förstår inte vars de kommer ifrån. Även sett röda små prickar på axeln vid ett tillfälle, men se försvann snabbt. Jag är nu livrädd att jag har leukemi då det är det första som kommer upp när man läser. Är nu sjukt hypokondrisk och övertygad om att jag har leukemi.
Var på en primärvårdsjour-central igår kväll och de tog stick i fingret för att kolla hb samt crp och allt såg normalt ut, hade 133 i hb. Skulle få träffa läkaren på vårdcentralen där jag är skriven nästa vecka för en vidare utredning, men läkaren jag träffade igår tyckte inte att jag skulle oroa mig. Har inga direkt andra symtom för leukemi än blåmärken från ingenstans, ibland har jag lite värk i lederna men det har jag haft från och till i några år (påminner om växtvärk man hade som liten). Kan jag ha leukemi trots att sänkan och hb:n var bra igår? Är verkligen livrädd och vill inte ha några elaka eller spydiga kommentarer. :(