• FrökenWahlgren

Gravid v7

Hej! Jag är 22 år gammal och väntar mitt första barn. Är i v7 (6+3) och undrar om det e några fler här inne som är där. Vad har ni för symptom? Jag har lite lätt illamående till och från samt att min mage bullrar och svullnar upp väldigt mycket ibland! Huvudvärk med, är det normalt eller är huvudvärken pga något annat?

. Ska på inskrivning nästa vecka, vad betyder det? Barnmorskan sa att vi skulle prata osv, men vad är det man pratar om? Är bara nyfiken hihi..

• Svar på tråden Gravid v7
  • Beckihih

Jag är gravid i v 6+2 ( första barnet)

Jag har oxå lätt illa mående från och till.

jag har extremt ömma bröst

och jag går och kissar väldigt ofta.

Jag var och skriv in mig i torsdags

och vi pratade om hur jag mådde och om kost, motion, fick med mig papper om hur dom lägger upp besöken.

Ska på mitt första Ul om 3 veckor. Jag längtar ????

• FrökenWahlgren

Åh!! Har också börjat märka av lite ömma bröst! Ska på UL om 2v!! Ska bli så sjukt.. känns fortfarande inte verkligt än :D

• Östlund

Jag var i exakt samma vecka när jag plussade!

Jag hade då,sen äl,väldigt ömma bröstvårtor,gjorde verkligen ont. Kände mig uppblåst o gasig samt trött.

Hos morskan kommer de ställa hälsofrågor samt fråga om graviditeten såklart! Passa på o ställ frågor,hoppas du ska trivas med din bm,för det är viktigt!

• Mia86a

Hej! Jag är också i v. 7, väntar andra barnet. Hade en väldigt lätt graviditet förra gången så hoppas på samma nu.

Inga symptom än så länge förutom att jag måste springa och kissa oftare än vanligt. Väldigt sugen på apelsiner och apelsinjuice också, det var jag även förra gången.

Vid inskrivningen brukar de informera om vikten av att inte använda tobak, droger och alkohol samt informera om motion, kost etc. Förra gången fick jag också lämna urinprov och blodprov, men vet att vissa gör det först på besök 2.

• Lillaknytet2017

Hej,
    Grattis till graviditeten SkrattandeGravid

Jag är nyligen 23 år fyllda och är gravid med första barnet i v 11 (10+3) så är lite aningen längre gången än dig, men jag hade mitt inskrivningssamtal förra veckan med min bm. Jag fick ta blodprover där hon kollade mitt sockervärde samt järn (tror jag det andra var). Sedan pratade vi en del om vad som kommer ske på de kommande besöken samt bokade in tider för kub, rul och andra besök. Vi bokade in besök fram till 29/6, och det är 5 besök, så det är mycket att se fram emot. Vi kommer boka de kommande besöken allt eftersom. Nästa vecka ska jag ta ytterligare blodprov men minns inte vad det var för sorts blodprov faktiskt. Jag fick även chansen att ställa frågor och det kändes lite mer verkligt när vi faktiskt satt där inne. Hon inledde med att säga något i form med "Nu ska du bli mamma, som är något av det största som händer i livet", vilket kändes konstigt att höra från någon annan Tungan ute

I v 7 hade jag knappt symtom överhuvudtaget. Jag hade typ bara ont i brösten och var livrädd för missfall. Dock hade det onda i brösten börjat avta runt den veckan, för att vara på väg tillbaka nu verkar det som. 

Svar på tråden Gravid v7