• Anonym (Felet­)
    Äldre 25 Mar 22:44
    4658 visningar
    8 svar
    8
    4658

    Vad är fel på mig egentligen?

    Hej. Jag lånar en väns konto, hoppas det är ok.

    I hela mitt liv har det kännts som att det är fel på mig, kroppsligt och psykist. Jag tänker bara rada upp alltihop i punktform och om någon har något tips eller råd, eller bara några snälla ord så blir jag glad, men annars vill jag mest bara skriva av mig. Jag är 30 år och kvinna.

    Från det att jag började på dagis tills jag började gymnasiet var jag ensamvarg. Inte en enda vän. Jag sökte sällan eller aldrig kontakt med klasskamrater och de lekte/pratade bara med mig om det inte fanns någon annan. Jag dög när bästisen var hemma sjuk och sånt. Men jag var aldrig på riktigt utfryst eller mobbad, jag var alltid välkommen, men aldrig uppletad så att säga.

    Jag kom i puberteten tidigt och fick min första mens när jag var runt 9.5. Jag blev överviktigt också då och har sedan dess alltid haft en övervikt på ca 5 kg. Just nu är det 6 kg för mycket efter BMI.

    Jag har alltid haft bra kondition, men jag blir alltid röd i ansiktet om jag anstränger mig minsta lilla. Första gången jag märkte det var när jag var 14 år och dörren till badrummet på ovanvåningen stod öppen. Jag hade alltså bara gått upp för trappan. Nu ser jag det varje dag när jag kommer in i hissen, som har stora speglar. Då har jag gått ca 300 meter på 3-4 minuter.

    Jag är ganska lättrörd och gråter mycket sedan jag var i yngre tonåren, vilket har förstört mina ögon. Stora mörka påsar. Inte snyggt. Jag gråter även av ilska och vanmakt och glädje.

    Ibland är jag jättevarm i hela kroppen utom händer och fötter, och ibland är jag jättevarm om händerna och/eller fötterna men fryser i övrigt.

    Jag har aldrig varit förälskad eller kär. Jag älskar människor, vänner som jag har nu, min familj, min partner, men jag kan inte identifiera mig med den där himlastormande förälskelsen som folk beskriver, det har jag aldrig upplevt.

    Min kropp vill inte riktigt samarbeta med mig. Det knakar i alla leder mellan öronen och tårna, jag får ganska ofta ont i muskler, kramp och sendrag. Jag får också väldigt ont i magen vid ägglossning och ibland ont när vi har sex. Inte så jag inte kan stå, men ändå ont. 7 på en skala av 10 kanske.

    Vi har försökt få barn i 2 år och 4 månader, men inget händer. 

    Det var några saker jag ville få ur mig. Alla svar är välkomna.

  • Svar på tråden Vad är fel på mig egentligen?
  • Anonym (Felet­) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 23:23
    #1

    ingen som har några tankar?

  • Äldre 26 Mar 01:00
    #2

    Du borde gå till vårdcentralen och ta lite prover och även gå till en gynekolog

  • Äldre 26 Mar 01:09
    #3

    Ingen aning, men det låter jättejobbigt. All lycka till dig och styrkekram!

  • Anonym (A)
    Äldre 26 Mar 05:10
    #4

    Det är absolut inget fel på dig, alla människor är olika bara. Tycker att du är helt normal.

  • Anonym (Felet­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 17:07
    #5
    Söder73 skrev 2017-03-26 01:00:04 följande:

    Du borde gå till vårdcentralen och ta lite prover och även gå till en gynekolog


    Jag har gjort det några gånger, men de hittar inget fel.
  • Anonym (Felet­) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 17:08
    #6
    Isabellz08 skrev 2017-03-26 01:09:44 följande:

    Ingen aning, men det låter jättejobbigt. All lycka till dig och styrkekram!


    Tack.
  • Anonym (X y z)
    Äldre 27 Mar 06:31
    #7

    Har nu gjort en ordentlig utredning? Kollat upp sköldkörteln?

  • Äldre 27 Mar 07:29
    #8

    Tycker också att det låter som problem med sköldkörteln. Be om en ordentlig utredning av den och stå på dig. Tyvärr är inte läkare alltid så insatta.

Svar på tråden Vad är fel på mig egentligen?