• Liinaahoo

    Ont för både mig och sambon vid sex!

    Kortfattat förklarat, jag är i vecka 35+6 vi har haft ganska mycket sex under hela graviditeten men nu är det nog över en vecka sen senast.

    Ikväll då när vi hade sex så fick både jag ont i vad som kändes som livmodertappen och sambon fick ont i snoppen för att det "tog emot" som han beskrev det. Slemproppen lossnade för 5 dagar sen annars har inget annat varit annorlunda.

    Någon annan här som upplevt samma eller kanske vet varför?

    Ps. Sambon är snäppet större än det "normala" men han har aldrig tidigare fått ont.

  • Svar på tråden Ont för både mig och sambon vid sex!
  • Anonym (Sandraa)

    Jag har en väninna som blev väldigt svullen på slutet vilket gjorde det inte gick. 

  • Anonym (q)

    Tja, varför är väl inget svårt att svara på? Du är ju höggravid, kroppens känns annorlunda och så även för honom då eftersom han kände hur det stötte i.

    Ni får avhålla er från penetrationssex ett tag. Det går ju att göra annat

  • Anonym (J)

    Pilla med fingrarna och känn efter. Jag har sen vecka 37 eller kanske tom tidigare kunnat känna bebisens huvud typ 5-7 cm in om jag står hukad och trycker på :D Dunno om det ska vara så eller om det bara är jag som riskerar framfall lol. Känner huvudet genom "väggen" alltså, inte rakt på huvudet genom tappen.

  • Östlund

    Har hört att iom att tappen är så låg så kan sex sätta fart på förlossningen

    Och det är inte bra om de gör ont!

  • Liinaahoo

    De gjorde inte så ont så de inte gick att avsluta, för mig va de mest obehagligt medans sambon sa att de tog emot så de typ skavde mot ollonet eller vad man ska säga. Idag började det även spränga i brösten, tryckte lätt på bröstvårtan och ut kom mjölk! Men förhoppningsvis väntar pojken i några veckor till innan han kommer ut, de är väl ganska vanligt att det kommer mjölk innan förlossningen? :)

  • LeyasMamma
    Liinaahoo skrev 2017-03-27 00:25:51 följande:

    De gjorde inte så ont så de inte gick att avsluta, för mig va de mest obehagligt medans sambon sa att de tog emot så de typ skavde mot ollonet eller vad man ska säga. Idag började det även spränga i brösten, tryckte lätt på bröstvårtan och ut kom mjölk! Men förhoppningsvis väntar pojken i några veckor till innan han kommer ut, de är väl ganska vanligt att det kommer mjölk innan förlossningen? :)


    Att de kommer mjölk innan är vanligt. Med min stora dotter började jag läcka från brösten redan vid v18 och nu denna graviditet har det kommit till och från sedan v20.
Svar på tråden Ont för både mig och sambon vid sex!