Vet inte vem jag är längre
I höstas kom jag på att min sambo sen sju år varit otrogen två gånger, ena gången var det "bara" träffas för sex fyra gånger och andra gången var det ett förhållande på ett par månader. detta fick mig inte bara att ifrågasätta vårt förhållande och lämna det utan även ifrågasätta vem jag själv är. Jag har "gjort om" mig utseendemässigt men även sådana saker som vilka tv-program jag vill titta på och intressen jag har känns fel, jag blir ledsen och arg och stänger av tv'n när mina gamla favoritprogram kommer osv. De påminner om vem jag var, vem han inte ville ha.
Ngn som varit med om samma sak, kommer det ändras tillbaka eller är det bara att inse att jag är en helt förändrad person nu efter detta och acceptera att det är så?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-26 18:18
Tillägg eftersom folk tar så jävla mycket för givet: jag har inte ändrat utseende eller smak efter vad han gillar, lika lite som jag anpassade mig efter hans smak tidigare. Jag är en egen person.
Han åkte ut fortare än han hann säga "förlåt", det otrogna aset.
Men jag undrar om jag kommer tillbaka till den jag var innan i fråga om intressen och liknande eller om detta satt så djupa spår så jag faktiskt blivit en annan även ifråga om triviala saker som tv-program.