• Anonym (Ny?)

Vet inte vem jag är längre

I höstas kom jag på att min sambo sen sju år varit otrogen två gånger, ena gången var det "bara" träffas för sex fyra gånger och andra gången var det ett förhållande på ett par månader. detta fick mig inte bara att ifrågasätta vårt förhållande och lämna det utan även ifrågasätta vem jag själv är. Jag har "gjort om" mig utseendemässigt men även sådana saker som vilka tv-program jag vill titta på och intressen jag har känns fel, jag blir ledsen och arg och stänger av tv'n när mina gamla favoritprogram kommer osv. De påminner om vem jag var, vem han inte ville ha.
    Ngn som varit med om samma sak, kommer det ändras tillbaka eller är det bara att inse att jag är en helt förändrad person nu efter detta och acceptera att det är så? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-26 18:18
    Tillägg eftersom folk tar så jävla mycket för givet: jag har inte ändrat utseende eller smak efter vad han gillar, lika lite som jag anpassade mig efter hans smak tidigare. Jag är en egen person.

Han åkte ut fortare än han hann säga "förlåt", det otrogna aset.

Men jag undrar om jag kommer tillbaka till den jag var innan i fråga om intressen och liknande eller om detta satt så djupa spår så jag faktiskt blivit en annan även ifråga om triviala saker som tv-program.

• Svar på tråden Vet inte vem jag är längre
  • Lena

Prova att se dina gamla favoritprogram och sluta att ändra utseende och intressen utifrån vad han gillar!

• Carambolan

Jag blir lite ledsen över att du hellre ändrat på dig själv för att bli någon han vill ha efter sina två episoder av otrohet, istället för att byta sambo.

• Anonym (Ny?)

Han åkte ut fortare än kvickt så det är inte för hans skull. Skulle inte ta i aset med tång.

• Anonym
    Lena skrev 2017-03-26 12:09:39 följande:

Prova att se dina gamla favoritprogram och sluta att ändra utseende och intressen utifrån vad han gillar!

Var någonstans läser du att TS har ändrat utseende utifrån vad han gillar?
  • Anonym (Ny?)
    Lena skrev 2017-03-26 12:09:39 följande:

Jag vill inte se mina gamla program och jag vill inte ändra utseende och intressen efter vad han gillar. 
    Carambolan skrev 2017-03-26 12:13:32 följande:

Jag blir lite ledsen över att du hellre ändrat på dig själv för att bli någon han vill ha efter sina två episoder av otrohet, istället för att byta sambo.

Har jag skrivit att jag har kvar idioten?
  • Lena

Ilskan kommer försvinna och vissa saker kommer komma tillbaka men inte allt.

• Anonym (Anna)

Började också ifrågasätta mig själv efter min skilsmässa, vissa saker funderar jag fortfarande över så här ett år senare. Men det handlar nog mest om större saker som hur jag är som person och hur andra uppfattar mig än t.ex vilka tv-program jag gillar. Vilket visserligen också har ändrats, ser mkt mindre på tv nu än när jag var gift konstigt nog, men jag har inte reflekterat över det direkt.

• Anonym (Ny?)
    Anonym (Anna) skrev 2017-03-26 18:40:31 följande:

Började också ifrågasätta mig själv efter min skilsmässa, vissa saker funderar jag fortfarande över så här ett år senare. Men det handlar nog mest om större saker som hur jag är som person och hur andra uppfattar mig än t.ex vilka tv-program jag gillar. Vilket visserligen också har ändrats, ser mkt mindre på tv nu än när jag var gift konstigt nog, men jag har inte reflekterat över det direkt.

Det var bara ett exempel, jag känner att jag är som en helt annan person nu. 
  • John22

Du måste komma ifrån tänket att det på något sätt var fel på dig och att det var därför svinet var otroget. Det var han det var grava fel på. Du ska inte vara någon annan än dig själv och definitivt inte försöka tvinga fram förändringar du egentligen inte känner för att göra.

• athanatos

Det är bra att reflektera över sig själv ibland och vem man är och vill vara. Men jag tycker du är onödigt hård. Du kan vara exakt verm du vill. Du behöver inte ta allt eller inget.

• Anonym (Igen)

Man är lite konstigt ett tag efter det tagit slut - på något vis förhåller man sig till sitt ex särskilt om det blivit så dramatiskt som för dig. Jag skulle ta det med ro det går över och du kommer bli stark och nöjd med livet igen

• Anonym (cissi)

Alla upplevelser förändrar en och vissa mer än andra. Det är ju ingen av oss som är den samma som för tio år sedan. Kanske att det kan kännas konstigt om förändringen kommer för snabbt så man inte hänger med riktigt.

Svar på tråden Vet inte vem jag är längre