• Maria och Chris

    Orolig för nytt arbete

    Nu efter nästan 1 års försök och ett missfall har man blivit gravid igen. Har då hunnit varit på jobbintervju och fick tjänsten. Då sa chefen att hon vill väldigt gärna att man stannar kvar och inte slutar efter ett kort tag. Jag sa då självklart att jag kommer stanna kvar. (Detta är ett ställe jag har arbetat på tidigare och trivdes väldigt bra). Jag har då tackat ja till tjänsten och innan jag ens visste om att jag va gravid. Har sådana skuldkänslor nu även om jag är överlycklig. Blir chefen sur på mig nu tro?

  • Svar på tråden Orolig för nytt arbete
  • Anonym (Ndnd)

    Det blir hon nog - innerst inne. Men vad ska hon göra åt saken egentligen? Har du provanställning?

  • Maria och Chris
    Anonym (Ndnd) skrev 2017-03-26 20:16:42 följande:

    Det blir hon nog - innerst inne. Men vad ska hon göra åt saken egentligen? Har du provanställning?


    Nej det är ingen provanställning.
  • Anonym (Ndnd)
    Maria och Chris skrev 2017-03-28 20:19:22 följande:

    Nej det är ingen provanställning.


    Dåså! Tuta och kör :D
  • Maria och Chris
    Anonym (Ndnd) skrev 2017-03-28 20:55:45 följande:

    Dåså! Tuta och kör :D


    Då kommer vi till nästa problem. Jag är så tidig i min graviditet att jag är inne i illamående perioden. Jag har nu varit hemma från det gamla jobbet pga utav detta och nu sjukskriven. Är extremt trött och mår illa ständigt med och utan kräkningar efter kräkningarna blir jag utmattad och lägger mig så sover jag bort resten av dagen i stort sätt. Postafen eller lergigan funkar inte. Som det ser ut nu som kommer detta att inte lugna sig lägligt till det nya jobbet.
  • Anonym (Ndnd)
    Maria och Chris skrev 2017-04-01 20:57:57 följande:

    Då kommer vi till nästa problem. Jag är så tidig i min graviditet att jag är inne i illamående perioden. Jag har nu varit hemma från det gamla jobbet pga utav detta och nu sjukskriven. Är extremt trött och mår illa ständigt med och utan kräkningar efter kräkningarna blir jag utmattad och lägger mig så sover jag bort resten av dagen i stort sätt. Postafen eller lergigan funkar inte. Som det ser ut nu som kommer detta att inte lugna sig lägligt till det nya jobbet.


    Nu ser inte jag din TS, så kan inte uppdatera mig. Vilken vecka är du i och när börjar du nya jobbet?
  • Maria och Chris
    Anonym (Ndnd) skrev 2017-04-01 21:05:36 följande:

    Nu ser inte jag din TS, så kan inte uppdatera mig. Vilken vecka är du i och när börjar du nya jobbet?


    Nu är jag 7+5 men när jag börjar så är jag 8+6.
  • Anonym (Ndnd)
    Maria och Chris skrev 2017-04-02 18:21:12 följande:

    Nu är jag 7+5 men när jag börjar så är jag 8+6.


    Så snart! Lycka till. Salta kex kan vara bea för illamåendet, knapra såna. Tröttheten däremot, är svårare att göra något åt.
  • Maria och Chris
    Anonym (Ndnd) skrev 2017-04-02 18:38:35 följande:

    Så snart! Lycka till. Salta kex kan vara bea för illamåendet, knapra såna. Tröttheten däremot, är svårare att göra något åt.


    Jag mår verkligen illa av allt. Räcker att man sitter på toa själv och jag spyr inte alltid men ofta och det spelar ingen roll vilket jag gör.

    Skulle det verkligen va så jätte hemskt om man blir fortsatt sjukskriven även när jag ska börja där? Jag jobbar inom äldreomsorgen och där händer det väldigt mycket mindre trevliga saker.
  • Anonym (Ndnd)
    Maria och Chris skrev 2017-04-03 02:29:03 följande:

    Jag mår verkligen illa av allt. Räcker att man sitter på toa själv och jag spyr inte alltid men ofta och det spelar ingen roll vilket jag gör.

    Skulle det verkligen va så jätte hemskt om man blir fortsatt sjukskriven även när jag ska börja där? Jag jobbar inom äldreomsorgen och där händer det väldigt mycket mindre trevliga saker.


    Nej, vad ska man göra då? Gå till jobbet och inte klara av att arbeta? Förhoppningsvis går det över om några veckor.
  • Maria och Chris
    Anonym (Ndnd) skrev 2017-04-03 06:21:07 följande:

    Nej, vad ska man göra då? Gå till jobbet och inte klara av att arbeta? Förhoppningsvis går det över om några veckor.


    Tack så jätte mycket för dina svar =)
  • Anonym (plus)

    Tänk såhär, nästa gång är det chefen som är sjukskriven på grund av något, eller en kollega. Man ska aldrig ha dåligt samvete för att man är sjukskriven. Viktigare är att du och bebisen mår bra, jobbet tycker jag får komma i andra hand. Vi är ju alla bara människor, just vi är ju gravida människor som är i full gång med att skapa en ny människa dessutom :D 

Svar på tråden Orolig för nytt arbete