• nattuss89

Elektrisk bröstpump

Jag tänkte införskaffa mig en elektrisk bröstpump och ville kolla om ni har några tips, vilken är bäst?

Någon som har erfarenhet av Beemoo elektriska bröstpump?

• Svar på tråden Elektrisk bröstpump
  • Vet hur det känns

Köp inte beemos från Jollyroom.. den var kass enl min kompis.. bortkastade pengar.

Jag hade medela mini men gillade inte den så mycket (endast en sughastighet i två tempo) pratade med BB och barnmorskan på vc och dom rekommendera medela swing. Så jag bytte till den. Wow den var kanon!! Super skön och tömmde bröstet bra! Värt varje krona!! Detta var 7 år sen.. den kan man själv ställa in hur hårt den ska suga och tempo osv.

Nu när jag väntar 3 så kommer jag även denna gång köpa swing. Tips, finns billigt på apotea.se

• Frökenolson

Me första barnet jag lånade en från bb i tre veckor och det var guld värt, dyrt men så värt för att komma igång med amningen, utan den hade amningen inte funkar bra, sonen rasade i vikt för att det kom så lite i början. Denna gång önskar jag det kommer igång ordentligt med en gång men skulle säkert hyra en bara för att ha hemma första veckan.

• Annelie 76

Medela swing är bra. Medela freeway är ännu bättre om man tänkt pumpa på heltid, den är dessutom en dubbelpump som pumpar båda brösten samtidigt. Smidigt som attan. Swing finns också som dubbelpump men den vet jag inte hur den är.

• syntharen

Jag har Beemoo Care elektriska pump dubbel, jag har visserligen inte använt den jättemycket (köpte den till andra barnet då jag inte fick amningen att funka med första så tänkte att det skulle bli lika med andra och därför pumpa dom första veckorna för råmjölkens skull, men amningen funkade direkt med andra barnet så jag har bara använt den när jag haft antydan till mjölkstockning och han inte vill amma så mycket så skulle behövas). Den har funkat bra, tycker jag. Många delar att rengöra dock men så är det kanske med dom flesta pumpar.

Svar på tråden Elektrisk bröstpump