• Xxtipptipp

Vettenavgång v19!

Vecka 16 fans det normal mängd vatten . Men vecka 19 så var det helt plötsligt mindre vatten . Dom frågade om jag har märkt det rinna och det hade jag inte. Vecka 20 kom jag in igen och då var det ännu mindre vatten än sist och väldigt lite vatten kvar. Fick höra att det var 20% chans att barnet överlever. Fick två antibiotika sorter så 6 tabletter per dag då sänka låg över 40. Jag blev hemskickad och skulle komma om en vecka igen. Jag mår så fruktansvärt dåligt och vill inte förlora mitt barn.

Någon annan med erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Vettenavgång v19!
  • viseversa

Finns en liknande tråd här. Ska se om jag hittar. På henne hade vattnet gått och hon var i v 18 tror jag. Hon fick tipset att dricka mycket vatten varje dag(ca3 l) för att se om kroppen återställer fostervattnet. Tydligen fanns det någon kvinna i USA som gjort detta efter alldeles för tidig vattenavg och hon hade fött en frisk flicka i v 36.

Förstår att du är ledsen men ge inte upp. Kämpa för ditt barn. Och låt dom inte sätta igång en förlossning i förtid.

• Xxtipptipp

Dricker bra med vatten. Men läcker vad dom tror lite hela tiden. Jag har inte märkt nåTT dock.

• Anonym (S)

Läste också om hon i USA som hade hjälpt till att återställa fostervattnet genom att dricka 4L vatten per dag, alltid värt att prova. Håller tummarna att allt går bra, kan tänka mig hur jobbigt det måste kännas :(

• Anonym (Vatten)

Tänk bara på att det kan vara farligt att dricka för mycket vatten. Kan bli obalans i kroppen och man kan då råka ut för vattenförgiftning, som kan bli livsfarligt.

Svar på tråden Vettenavgång v19!