• MaoMi

Affektkramp och dagis?

Hur gör ni föräldrar som har barn med affektkramp när det gäller att lämna på dagis? Min dotter är snart 1 och har affektkramp och jag hade det från 1-6 års ålder. Min dotter ska börja på dagis om några månader och jag vill inte lämna henne där om situstionen är som den är idag. Hur gör ni?

• Svar på tråden Affektkramp och dagis?
  • evita

min oliver på 2 har haft 3 affektkramper... dock bara när pappan & jag varit med...

vi har informerat dagis om detta men än så har det inte hänt där...

jag tror inte det är nån fara att lämna dessa barn till dagis, då det inte är FARLIGT för barnet med dessa kramper... däremot känns det ju tryggare för oss föräldrar om personalen är insatt...

• MaoMi

Tack! Man känner sig ganska ensam ibland!

• Thaleia

Mitt tips är att du informerar personalen om saken och hur dom ska handskas med det om det uppstår.

För sen är det ju inte säkert att hon får affektkramper på förskolan. Vi har barn som haft det hemma men inte på förskolan.

• MaoMi

Min största oro är att hon ska behöva ha det så länge som jag hade det! Nu har hon haft 3 kramper på 2 dagar!

• Morcia

Vi informerade personalen på dagis efter vår dotters första affektkramp som hon fick hemma. På det sättet var de beredda när det väl inträffade och visste vad de skulle göra.

• Zack

Min dotter har också haft affektkramper. Trodde hon skulle dö första gången hon hade det. Jag tror att förskolepersonalen vet vad det är och vet hur det fungerar.(det borde de) Jag säger som Thaleia att det är mer troligt att hon inte får det med andra "okända" människor i första hand. Givetvis betraktas inte förskolepersonalen som "okänd" efter ett tag, men jag tror ändå att det inte är vanligt att få kramperna "borta".

Svar på tråden Affektkramp och dagis?