• Malinberg91

    Dop för 3åring och nyfödd

    Jag väntar barn i juni och då tänkte jag att vi skulle döpa bebisen och våran 3 åriga son. Är det någon som har liknande erfarenheter? Vad ska man tex klä våran 3åring i? Vem är bäst att döpa först? Vad köper man i dop present till en 3åring?

  • Svar på tråden Dop för 3åring och nyfödd
  • Förväntanstid
    Malinberg91 skrev 2017-03-28 13:26:15 följande:

    Jag väntar barn i juni och då tänkte jag att vi skulle döpa bebisen och våran 3 åriga son. Är det någon som har liknande erfarenheter? Vad ska man tex klä våran 3åring i? Vem är bäst att döpa först? Vad köper man i dop present till en 3åring?


    Så gjorde vi med!

    Jag tänker att man tar den större först. Kanske blir jobbigt för honom ifall lillebror skulle börja gråta eller så? Och han kanske kan ha vita/ljusa finkläder?

    Present är svårare. Vi gav inga själv utan det var bara några släktingar som gjorde. De fick gåva till naturfond, varsitt smycke och pengar bland annat.
  • Malinberg91

    Tack för svar, tänkte som du att det blir nog bäst att ta den store först men samtidigt så får jag väll kolla lite på hur bebisens sov och mat klocka ser ut när han väl kommer. Det ska bli himla mysigt i allafall ????

  • Carambolan

    Innan dopet kommer ni att träffa prästen och prata om upplägget. Han eller hon har säkert en del tankar och erfarenhet av vad som brukar fungera bäst :)

  • Linnis92

    Vi gjorde lika, fast hade namngivningsceremoni. Drog igenom tvååringen först ifall han skulle tröttna och sen tog vi dottern.

    Presenter som vi fick till sonen var kläder, halsband, spel, lego, plusplus, pengar.

  • Linnis92

    Vi hade det förresten i september och det var fortfarande varmt så sonen hade tunna denimblå byxor och vit skjorta

Svar på tråden Dop för 3åring och nyfödd