• Anonym (J)

Kronisk nacksmärta/stelhet?

Är det något som har eller haft ont/ stel i nacken i flera månader? 
    Jag har det och har nyss sökt hjälp för det , varför jag väntat så länge vet jag inte men nu börjar jag nästan bli orolig över det..tänk om det är något farligt..

Nån som varit med om detta eller vet något om detta? känner mig så stressad och orolig..

• Svar på tråden Kronisk nacksmärta/stelhet?
  • Anonym (Tjejkompisen)

Jag har också det! Har haft det i kanske 3 mån nu. Det kom över en natt och jag trodde först det var nackspärr. Gör ont om jag vrider huvudet i vissa riktningar, tex åt höger och uppåt. Det går inte heller att vrida det lika långt åt vänster som höger, är så stel. När det gör ont så gör det ont över bakhuvudet på något sätt. Låter det likt det du har?

Jag har varit till läkare som skickade mig till sjukgymnast. Fick rörlighetsbehandling och övningar att göra. Har gjort dem men ingen skillnad... får däremot huvudvärk av att göra dem.

• Anonym (J)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-03-29 09:07:36 följande:

Jag har också det! Har haft det i kanske 3 mån nu. Det kom över en natt och jag trodde först det var nackspärr. Gör ont om jag vrider huvudet i vissa riktningar, tex åt höger och uppåt. Det går inte heller att vrida det lika långt åt vänster som höger, är så stel. När det gör ont så gör det ont över bakhuvudet på något sätt. Låter det likt det du har?

Jag har varit till läkare som skickade mig till sjukgymnast. Fick rörlighetsbehandling och övningar att göra. Har gjort dem men ingen skillnad... får däremot huvudvärk av att göra dem.

Åh låter så jobbigt !! :(  

För mig är det ingen smärta utan bara väldigt stel vid nacke och hals , spända muskler antar jag. Känner att jag jämt måste röra på min nacke så att det knäcks lite .. 
    Säg till sjukgymnasten att det inte funkar,du kanske blir skickad till kiropraktor eller något annat, ge inte upp , tjata tills du får hjälp !

Jag själv var hos sjukgymnasten idag och fick några övningar jag ska göra, hoppas det funkar!  
  • Anonym (stelis)

gå till en naprapat :)

Svar på tråden Kronisk nacksmärta/stelhet?