• Anonym (Förvirrad och känslig tjej)

Röriga känslor

Jag och min pojkvän har träffats ca 5år, i början var vi bara kk men det utvecklades senare till ett förhållande.

Men eftersom han jobbade på ett annat ställe i Sverige så sågs vi väldigt sällan, kunde ta upp till över 1 månad innan vi såg varandra igen (dessutom hade vi dålig kontakt pga hans jobb) och det fick mig att ta beslutet att göra slut. Att inte kunna höra eller träffa honom på flera veckor klarade jag inte.

Men våra känslor var fortfarande oförändrade för varandra och jag sa till honom att det kunde kanske funka i framtiden men inte så som det var exakt då.

Vi hade fortfarande kontakt och han skrev ofta att han saknade mig och att han ville försöka igen och jag sa detsamma tillbaka.

Så vi gjorde ett försök igen efter 1 månads "paus" och det funkade super bra! Jag föll för honom mer än vad jag kunde ana och han gjorde detsamma för mig.

Men nu efter ett jätte bra förhållande 1år senare så fick jag reda på att han låg med en annan tjej under den här pausen vi hade.

Och jag blev så paff. Dessutom fick jag reda på det under fyllan (inte det bästa). Blev såklart super ledsen men sa att jag inte var arg på han utan bara ledsen över att det hände.

Jag lät det gå eftersom det var då vi hade vår paus.

Men nu några dagar efter så kan jag inte sluta tänka på det. Och det förstör mig så mycket.

Min självkänsla och tillit till honom är så dålig just nu och jag ser bara negativt med allt.

Jag vet på riktigt inte vad jag ska ta mig till eftersom jag fortfarande vill vara med honom samtidigt som jag vill slänga ut han.

Jag vet att om jag hade fått reda på det för 1år sen då det hände så hade jag accepterat det mycket bättre eftersom vi inte utvecklats så mycket som idag eller så hade vi inte vart tillsammans idag.

Men att han kunde hålla tyst om det i 1år...

Jag ska prata med honom snart igen men jag bad han att inte prata med mig så att jag kunde försöka sortera mina tankar.

Btw han låg med en kollega som han jobbar med idag. Och de kan vara borta på övningar och uppdrag då jag inte har kontakt med honom.

Om ni fått reda på något liknande, hur hade ni reagerat? Är jag överdriven? Borde han ha berättat det? Vad borde jag göra..

Mvh mycket förvirrad och överkänslig tjej.

• Svar på tråden Röriga känslor
  • Greenpants

Hej!

Jag förstår dig 100 % :/ 

Samtidigt så hade ni paus så då var det ju faktiskt helt okej för honom. Eller paus och paus, du gjorde väl slut med honom? Så rättare sagt så var det slut mellan er och er framtid var väldigt oklar. Dock skrev ni ju att ni sakna varandra så det blev ju mer som en paus kanske..

Jag hade också blivit sjukt besviken och sårad, inte bara för att det hände men även för att han gjorde det så hastigt efter ert förhållande hade tagit slut.
    Sen att han jobbar ihop med henne nu hade gjort mig sjukt ledsen. 1, att han inte berättade det direkt 2, att han fortfarande jobbar ihop med henne 3, att han antagligen har jobbat med henne hela det året och inte sagt något. Jag hade också slutat lita på min pojkvän om han hade gjort något sånt. Jag och min pojkvän gjorde också slut, i två veckor och om det hade kommit fram att han legat med en utav sina nuvarande kollegor och fortfarande jobbar ihop med henne hade jag blivit riktigt förbannad och gått i samma tankar som dig.

Men jag tror om du kan bestämma dig att du vill fortsätta med honom så kommer det lösa sig, men det är verkligen upp till dig. Du måste kunna ta steget att strunta i det och gå vidare fullhjärtat. Men det är något du måste känna efter om du kan överhuvudtaget. 

Sånt här kan ju förstöra relationen om du då i fråga inte kan släppa det.

Ångrar han sig?

@amandapanda

Jo jag vet det var därför jag sa till honom att jag inte var arg på honom för att vi faktiskt gjorde slut. Men som du säger att han låg med en person så tätt inpå vår breakup känns ingen kul och jag trodde faktiskt bättre om honom.

Liksom att han låg med en annan för att han kunde? ????

Jag ska prata med han snart och få reda på allt exakt. Kunde inte tänka klart eftersom det var på fyllan han berättade det och han fick aldrig chansen att berätta hur han tänkte eller kände om det hela.

Jag minns inte om han sa att han ångrade sig men tror han gör det. Somsagt jag ska prata med han snart så att ska få berätta exakt så som han känner och jag ska göra detsamma tillbaka. Sen får vi se vart vi hamnar efter det. Jag väljer att få höra hela historien om det så att jag faktiskt kan gå vidare annars om jag inte kan så blir det det andra valet.

Jag mår bara illa av tanken att han fortfarande jobbar med den här kollegan... det förstör det så mycket.

Tack för svar fina du ????

• nonameleft
    Anonym (Förvirrad och känslig tjej) skrev 2017-03-29 09:51:09 följande:

@amandapanda

Jo jag vet det var därför jag sa till honom att jag inte var arg på honom för att vi faktiskt gjorde slut. Men som du säger att han låg med en person så tätt inpå vår breakup känns ingen kul och jag trodde faktiskt bättre om honom.

Jag ska prata med han snart och få reda på allt exakt. Kunde inte tänka klart eftersom det var på fyllan han berättade det och han fick aldrig chansen att berätta hur han tänkte eller kände om det hela.

Jag minns inte om han sa att han ångrade sig men tror han gör det. Somsagt jag ska prata med han snart så att ska få berätta exakt så som han känner och jag ska göra detsamma tillbaka. Sen får vi se vart vi hamnar efter det. Jag väljer att få höra hela historien om det så att jag faktiskt kan gå vidare annars om jag inte kan så blir det det andra valet.

Jag mår bara illa av tanken att han fortfarande jobbar med den här kollegan... det förstör det så mycket.

Trodde bättre om honom? Skulle han leva i celibat under erat break då eller? Hur länge skulle han ha gjort det för att du skulle anse att det var tillräckligt? En paus innebär väl per definition att man är fri att göra vad man vill.

Kom ihåg också att det var du som gjorde slut med honom. När du har gjort slut med någon har du väl knappast någon rätt att sätta upp regler för hur vederbörande ska leva efter separationen. 

Sedan att han jobbar med tjejen han
     låg med under ert break kan jag förstå  känns jobbigt att hantera men om du vill satsa på den här killen så måste du bara bestämma dig för att lita på honom. Annars kommer det aldrig att funka.

• Anonym (a)

man kanske kan säga att den där pausen fick honom att inse vad han verkligen ville, dvs vara med dig igen, mer seriöst denna gången. Då kan man tänka att vad som skedde under pausen inte är så viktigt? 

Frågan är nog mer om du verkligen litar på att han vet vad han vill, att han valde dig helt och fullt efter pausen. 

nonameleft skrev 2017-03-29 10:01:44 följande:

Trodde bättre om honom? Skulle han leva i celibat under erat break då eller? Hur länge skulle han ha gjort det för att du skulle anse att det var tillräckligt? En paus innebär väl per definition att man är fri att göra vad man vill.

Kom ihåg också att det var du som gjorde slut med honom. När du har gjort slut med någon har du väl knappast någon rätt att sätta upp regler för hur vederbörande ska leva efter separationen. 

Sedan att han jobbar med tjejen han låg med under ert break kan jag förstå  känns jobbigt att hantera men om du vill satsa på den här killen så måste du bara bestämma dig för att lita på honom. Annars kommer det aldrig att funka.

@nonameleft

Okej det var fel uttryck men alltså jag trodde verkligen inte att han skulle göra något sånt när vi faktiskt fortfarande hade kontakt och att han sa att han ville att det skulle fungera mellan oss igen. Därför blev jag så chockad över det hela.

Att göra något samtidigt att säga något annat går inte ihop för mig riktigt.

Jag sa att jag inte blev arg på honom för det han gjorde för han hade all rätt till det, men ledsen att det faktiskt hände. Absolut att han fick göra det men att komma 1år senare och säga det samt att ha jobbat med den här kollegan hela den tiden får mig att må illa.

Vi ska prata ut om det hela och se vad det leder till.

Tack för svar! ????
    Anonym (a) skrev 2017-03-29 10:06:55 följande:

man kanske kan säga att den där pausen fick honom att inse vad han verkligen ville, dvs vara med dig igen, mer seriöst denna gången. Då kan man tänka att vad som skedde under pausen inte är så viktigt? 

Frågan är nog mer om du verkligen litar på att han vet vad han vill, att han valde dig helt och fullt efter pausen. 

Jo det är sant. Jag vet att det är jag själv som måste bestämma hur jag själv vill gå till väga men det är svårt nu eftersom jag nyligen fick höra det här och det fick mig att bli så ledsen av att tänka på det.

Men att läsa det du skriver får mig att komma in i en ny tankesätt som jag inte hade förut och det känns faktiskt lite bättre än vad jag tänkte innan med det hela. Jag vill lita på han fullt ut men just nu krånglar hela huvudet med alla konstiga känslor.

Pratar med honom snart igen!

Tack för svar!

Insåg nu att om man gör gubbar från mobilen så blir det massor av frågetecken! :S

• Anonym (a)
    Anonym (Förvirrad och känslig tjej) skrev 2017-03-29 12:19:20 följande:

Insåg nu att om man gör gubbar från mobilen så blir det massor av frågetecken! :S

haha jepp, detta forum är lite konstigt 
  • Greenpants
    Anonym (Förvirrad och känslig tjej) skrev 2017-03-29 09:51:09 följande:

@amandapanda

Ja, det är en krånglig situation och du måste prata med honom för att lösa det. Sen är det bara upp till dig :) Kom ihåg att alla kan göra misstag och ångra sig. Han kanske inte har sagt något förens nu just för att han ångrade sig och var rädd att såra dig. Försår verkligen att han fortfarande jobbar ihop med henne.. Men det behöver inte vara en stor grej heller, helt upp till dig :) 
    Men ja, prata med honom :) 

Inga problem :) :)
Svar på tråden Röriga känslor