Röriga känslor
Jag och min pojkvän har träffats ca 5år, i början var vi bara kk men det utvecklades senare till ett förhållande.
Men eftersom han jobbade på ett annat ställe i Sverige så sågs vi väldigt sällan, kunde ta upp till över 1 månad innan vi såg varandra igen (dessutom hade vi dålig kontakt pga hans jobb) och det fick mig att ta beslutet att göra slut. Att inte kunna höra eller träffa honom på flera veckor klarade jag inte.
Men våra känslor var fortfarande oförändrade för varandra och jag sa till honom att det kunde kanske funka i framtiden men inte så som det var exakt då.
Vi hade fortfarande kontakt och han skrev ofta att han saknade mig och att han ville försöka igen och jag sa detsamma tillbaka.
Så vi gjorde ett försök igen efter 1 månads "paus" och det funkade super bra! Jag föll för honom mer än vad jag kunde ana och han gjorde detsamma för mig.
Men nu efter ett jätte bra förhållande 1år senare så fick jag reda på att han låg med en annan tjej under den här pausen vi hade.
Och jag blev så paff. Dessutom fick jag reda på det under fyllan (inte det bästa). Blev såklart super ledsen men sa att jag inte var arg på han utan bara ledsen över att det hände.
Jag lät det gå eftersom det var då vi hade vår paus.
Men nu några dagar efter så kan jag inte sluta tänka på det. Och det förstör mig så mycket.
Min självkänsla och tillit till honom är så dålig just nu och jag ser bara negativt med allt.
Jag vet på riktigt inte vad jag ska ta mig till eftersom jag fortfarande vill vara med honom samtidigt som jag vill slänga ut han.
Jag vet att om jag hade fått reda på det för 1år sen då det hände så hade jag accepterat det mycket bättre eftersom vi inte utvecklats så mycket som idag eller så hade vi inte vart tillsammans idag.
Men att han kunde hålla tyst om det i 1år...
Jag ska prata med honom snart igen men jag bad han att inte prata med mig så att jag kunde försöka sortera mina tankar.
Btw han låg med en kollega som han jobbar med idag. Och de kan vara borta på övningar och uppdrag då jag inte har kontakt med honom.
Om ni fått reda på något liknande, hur hade ni reagerat? Är jag överdriven? Borde han ha berättat det? Vad borde jag göra..
Mvh mycket förvirrad och överkänslig tjej.