Störiga gannar
Hej, jag har problem med mina grannar som är nya föräldrar därför jag skriver i ert forum då de flesta här är föräldrar.
Jag har problemet att jag inte kan sova för deras son på 2 år springer rakt över min säng varje morgon nån gång mellan 6-8. Vilket jag vaknar av! Spelar ingen roll om det är vardag eller helg har vaknat strax efter 6 ändå. Jag har sagt till dem att han kanske inte behöver springa på morgonen vilket deras svar var att de inte kan söva barnet... Jag förklarade att mitt sovrum och framförallt min säng och kuddar är precis under där han springer på morgonen vilket de svarade "ja det är hans favorit ställe att springa på". De förklarade sen att deras mål är att barnet sover till kl 8.
Det var månader sen jag pratade med dem. Det har inte blivit bättre.
Jag sover nu varje natt med öronproppar men har nu börjat att få problem med örat. Kan poängtera att jag är en student på som bor i en bostadsrätt. De är inte så lyhört mellan våningar men hör väldigt mycke när de går men framförallt när barnet springer.
Vaknade idag av att sonen "lekte" men något dvs slog saker i golvet rakt ovanför mitt huvud. Vilket är deras vardagsrum. Det är inte som om deras barn sovrum är ovanför mitt utan den ligger på andra sidan av lägenheten.
Jag hör deras sov skrika flera gånger om dagen och morgon som kväll.
Ni som är föräldrar, ska jag behöva stå ut med detta? Att deras barn springer och skriker på morgonen. Och ibland skriker kl 12 på natten. Ska man verkligen behöva sova med öronproppar i sin egna bostadsrätt. Jag har börjat leta efter andra lägenheter men så drastiskt borde det väl inte vara. Att jag som bott här i några år ska behöva flytta då de nya granarna förstör min sömn?
PS. Jag är student men har aldrig haft fester, aldrig haft någon som klagar på mig.