• babydreams

    Less på jobbet! Fler?

    Några fler här som börjar må dåligt av att gå till jobbet varje dag? När jag var i tredje månaden (januari i år) så fick jag en visstidsanställning till 1 juli på heltid. Jobbar alltså 7.30-16.15 varje dag och då jag bor nära jobbet så går jag dit och hem varje dag, tar typ en kvart. Men det börjar bli jobbigare och jobbigare, får svårt att andas och det spänner som tusan i magen och känner mig enorm och tung.

    Väl på jobbet har jag ingen motivation alls och känner mig låg och orkeslös hela dagarna. Glömmer saker jättefort och känner mig inte riktigt "vaken". När jag kommer hem orkar jag inte göra något alls. Kan även tillägga att jag jobbar i en reception så jag får sitta mycket (tacka gudarna) men känner ändå att allt är så jobbigt, speciellt också med tanke på att jag ändå kommer bli uppsagd härifrån när jag går hem på mammaledighet och då känns det inte heller lika motiverande att prestera 100% på jobbet.

    Hormonerna är helt ur balans också. En kund kom in med klagomål för en stund sen och jag var nära på att bryta ihop för tyckte hon lät så elak och otrevlig, och hon fortsatte trots att jag gav vänliga svar tillbaka och sa att jag skulle försöka ordna upp det.

    Skulle inte andra trimestern vara helt underbar? Jag vill bara sluta jobba känner jag, men jag behöver ju pengar för att försörja mig och familjen (som alla andra) :(

  • Svar på tråden Less på jobbet! Fler?
  • Hes92

    Hej!

    Jag kan verkligen känna igen mig.
    Jobbar heltid 7,30-16. men pendlar 1 timme till jobbet med tåg varje dag.
    Vid två är jag oftast så slut så jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    Jag har alltid gillat mitt jobb ( varit här 1,5 år vikariat ) Så har jobb fram tills jag går på mammaledighet 14 juli.
    Medans så mycket andra problem man har känns så himla sekundära nu, liksom jag ska ju ha barn palla bry sig om det. Så är allt på jobbet katastrof! Blir vansinnig för minsta lilla. Har en kollega som är obotligt dum i huvudet och inte kan något. och vi andra får dra ett mycket tyngre lass pga detta. och fast vi medd chefen händer INGET. men så fort vi inte frågar vad denna kollegan gjorde en helg ( under första timmen på dagen när vi har som mest att göra) så sprang hon lipandes till chefen och vi andra blev grundligt utskällda.....
    Och jag känner bara att jag inte orkar. Vill liksom inte jobba. har inget sug alls.
    Känner bara att det är såhär på jobbet inte hemma. Och hemma är liksom inte kul att vara heller. Var sjukskriven en del under jul pga illamående. Känner mig liksom bekväm i att vara gravid men har liksom inget sug eller ork för något och allra minst jobbet! är i v 23

Svar på tråden Less på jobbet! Fler?