Ni som arbetstränar/arbetstränat - hur mycket?
Hur många timmar började ni med och hur ökade ni dessa?
Måste man arbetsträna fem dagar i veckan?
Hur många timmar började ni med och hur ökade ni dessa?
Måste man arbetsträna fem dagar i veckan?
Har inte gjort det själv. Men när några på mitt jobb gjorde det var det först 08-10 varje dag och sedan gick det över till 08-15. Heltid efter det.
Jag började med 10-13 två dagar i veckan å sen utökade jag det till varje dag efter några månader, sen började jag 8-13 i några månader å sen heltid varvat med 7-15.
Det tog väldigt lång tid för mig att komma tillbaka, men att skynda på är ingen idé att göra då det kan bli bakslag och då hamnar på ruta ett igen..
Jag är sjukskriven från min heltidstjänst. Enligt fk börjar man med 25% alltså 10 timmar i veckan. Måste man göra tio timmar eller kan man arbetsträna två timmar om dagen i tre dagar i början? Känns jättestort för mig att görs två timmar varje dag.
Jag är sjukskriven från min heltidstjänst. Enligt fk börjar man med 25% alltså 10 timmar i veckan. Måste man göra tio timmar eller kan man arbetsträna två timmar om dagen i tre dagar i början? Känns jättestort för mig att görs två timmar varje dag.
Hej
Jag började med ca 10 timmar i veckan , 3 dagar i veckan 9-12 just för att jag var piggast på fm.
Det finns inga rätt eller fel utan ska anpassas efter dig men det vanligaste är nog 25 % till att börja med , sen kan man lägga upp det på olika sätt . Jag jobbade mån , onsdag och fredag för att få lite återhämtning emellan.
Jag arbetstränade 25%, enligt fk var det det lägsta. Men det finns något innan det som heter Arbetsprövning. Då är det mer fris timmar som man kan använda för att känna av sin ork och eventuellt förbereda sig inför arbetsträning. Det är skittufft att komma tillbaka och man ska göra det långsamt. Jag har varit sjukskriven för depression, arbetstränade 25% (4 dagar i veckan, 2,5h) i tre månader och har nu lönesrbetat 25% i ca 6 månader. Har haft ganska flexibla tider men har främst arbetat 3 dagar i veckan, 3-3,5h. Eventuellt kommer jag snart gå upp på 50%.
Hej!
När jag arbetstränade så började jag med 2 hela dagar i veckan tisdagar och Torsdagar. Sen gick jag smått upp efter några månader och var till slut uppe i heltid i några månader innan året var slut. Men det kan man ju bestämma själv hur man vill lägga upp det tillsammans med arbetsförmedlingen och stället man är på.
Hej. Jag började arbetsträna i december förra året efter att varit sjuksriven 100% i några månader pga utbrändhet. Jag började arbetsträna 25% dom första 6 veckorna. Jag arbetar inom vården så vi arbetar inte 5 dagar i veckan utan det varierar. Jag kom överens tillsammans med min läkare och handläggare på försäkringskassan att jag skulle arbeta 25% utav mina arbetspass. Så skulle jag jobbat 8,5 timme igentligen jobbade jag istället ca 2 timmar. Skulle jag ha jobbat 5,5 timmar jobbade jag ca 1 timme och hade jag dela pass som igentligen är två pass på 5,5 timmar åt gången jobbade jag 1 timme två gånger den dagen. Sedan gick jag upp till 50% i 8 veckor innan jag började arbeta på mitt fulla schema. Jag blev erbjudan att först gå upp till 75% men jag kände mig själv redo till att gå upp till full tid direkt.