• Michelito

    Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?

    Hej.

    Hur mycket har ni att röra er med efter ni betalt alla räknigar?

    Vill se hur mycket olika inkomster vi har.

    Är det en bra månad, har jag in ca över 27 i månaden.

    Tillsammans med sambon brukar vi ha in ca 35- 38 tusen/månaden.

    Efter jag betalt räkningar har jag ca 22 tusen över.

    Vill tilläga att jag tidigare levt på socialen i många år och det är inget fel i det. Kram på er!

  • Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?
  • Anonym (cia)

    Tillsammans har vi ut efter skatt mellan 50 000- 75 000 kr .( det högre mer ovanligt dock!)
    Efter att räkningar, ( hus, el, bilar studielån, mat kläder, facket allt) är betalt har vi allt mellan 25 000-45 000 att röra oss med. Vi gör just nu massa saker på huset som vi tar av löpande inkomster men när vi är klara kommer vi öka på ett sparande. Av det som är kvar går en del åt till restaurangbesök, bio, badhus, och allt på nöjessidan. Kläder och saker till hemmet ska också tas av den summan.
    I dag lägger vi också ca 6000 kr i månaden på resor under året ( har ett särskilt resespar av summan ovan)

  • Mandel

    Blir ju lite konstigt att jämföra med ordet räkningar.
    Vad definierar du som räkningar? Allt som kommer på faktura/autogiro?
    Även avbetalningar osv?
    Är du ute att jämföra efter att de fasta kostnaderna så som boendet är betalt?

    Blir haltande jämförelse mot de som betalar i princip allt "kontant".


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (OK)

    Ut tillsammans ungefär 47 000 efter skatt. Utgifter totalt, dyr hyra, inklusive mat, 25000, kvar att röra oss med ungefär 20 000 som vi kan välja till att spara eller konsumera eller både och.

  • tjockobbe

    Denna månaden - en riktigt skitkass månad med dålig lön pga vabb och hög sjukfrånvaro - så har jag 485 kr kvar efter alla räkningar (autogiro och rubbet, bensin och 1 större mathandling inräknat).


    V 130923 | M 151025 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Michelito
    Mandel skrev 2017-03-30 10:48:52 följande:

    Blir ju lite konstigt att jämföra med ordet räkningar.

    Vad definierar du som räkningar? Allt som kommer på faktura/autogiro?

    Även avbetalningar osv?

    Är du ute att jämföra efter att de fasta kostnaderna så som boendet är betalt?

    Blir haltande jämförelse mot de som betalar i princip allt "kontant".


    Allt som du betalar för i månaden. Tex hyra, el, försäkringar, bredband, telefon, TV mm
  • Anonym (Sep)

    Jag är sambo, och vi har helt separat ekonomi. Jag får ut 24 000 kr efter skatt. När jag betalat alla mina räkningar (hyra, bil, Spotify) etc har jag ca 15 000 kr kvar. En del av det går till mat och nöjen, resten sparar jag.

  • Mandel
    Michelito skrev 2017-03-30 12:39:26 följande:
    Allt som du betalar för i månaden. Tex hyra, el, försäkringar, bredband, telefon, TV mm
    Hur blir det för folk som köper kläder på kundklubbskort typ h&M, Lindex, Ellos osv?
    Folk som köper all mat med icakortet? Är det en räkning?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Domesticgoddess

    Ensamstående, får ut strax under 24' och har runt 10' kvar när räkningar är betalda. Inkl 2000 som är amortering iofs så det kanske ska räknas som sparande snarare än räkning?

    Borde hitta en sambo känner jag nu, överraskad över hur låga era räkningar är!

  • lessman

    jag har för lite kvar och skiter tootalt i hur mycket du har kvar, dinakramar vill jag inte ha.

Svar på tråden Hur mycket har ni kvar efter ni betalt alla räkningar?