Han låg med en gift kvinna
Jag fick för ett par dagar sedan reda på att en rätt så nära person till oss (släkt med mig, faktiskt) tidigare haft ett förhållande med en gift kvinna. De hade sex regelbundet och kvinnan blev gravid. Den andra mannen lever alltså i en lögn och tror att barnet är sitt. Denna bekant pratar inte mer med denna kvinna och har aldrig träffat sin dotter, så vitt jag vet.
Jag VET att jag inte har ett skit med det att göra men kan inte sluta tänka på det. Känner mig så sjukt äcklad, ilsken och framförallt synd om den andra mannen.
Sånt hörde jag liksom mer på nätet, inget jag trodde skulle ske så nära.
Jag är så fruktansvärt arg på denna person och hade velat spotta på hela hans existens. Hur fan kan man ligga med en redan gift kvinna bakom ryggen på hennes man? Sedan strunta totalt i sin dotter?
Jag vet faktiskt inte hur jag bete mig mot honom när han är i närheten, för jag klarar inte av att vara normal. Jag bär på denna hemlighet och vill berätta för alla vilket svin han är, men då får jag problem med min man då jag inte får berätta (hans dotter är en hemlighet, tror inte ens hans föräldrar vet om henne).
Överreagerar jag? Hur hade ni gjort i denna situation om ni träffar denna person regelbundet?
Jag vet inte varför jag reagerar så starkt som jag gör.. men det gör mig bara illamående och kan inte sluta tänka på det. Ville nog mest få skriva ut, då jag inte kan berätta detta för någon annan.