• Äldre 31 Mar 21:25
    1683 visningar
    3 svar
    3
    1683

    Hur hade ni gjort?

    Hej!

    En liten klurig fråga här kanske, hoppas att ni kan svara vad ni hade gjort.

    Jag är egen företagare inom skönhetsbranschen, blev klar med studierna i september 16 och fick ett jättestort erbjudande hos ett företag att hyra rum hos dom.

    Jag har nu hyrt rummet i ca ett halvår och trivs kanonbra, har kommit in i gänget (ägarna och deras anställda) riktigt bra.

    Men nu till saken, jag är gravid i v 13. Hur hade ni gjort? Även fast jag inte är anställd så känns det väldigt jobbigt att berätta för ägarna att jag är gravid och kommer vara borta ett tag. Givetvis står jag för hyran under min mammaledighet.

    Det kanske är en fånig tanke men jag har så ont i magen för att berätta. Jag är rädd för att bli av med mitt hyreskontrakt pga att jag försvinner.... kan dom göra så?

    Min plan är att jobba så länge jag kan och när den lille har kommit kunna jobba lite kvällar och helger om det går.

    Kanske är en fånig fråga hur ni skulle göra men jag är så rädd för att bli av med hyreskontraktet.

    Tacksam för hjälp.

    Jenny

  • Svar på tråden Hur hade ni gjort?
  • Äldre 31 Mar 21:27
    #1
    +1

    Finns väl ingen anledning att säga upp det om du ändå betalar hyra.

  • Äldre 31 Mar 21:28
    #2

    Läs på ditt kontrakt vad det står.
    Är det villkorat att du måste ha öppet visst antal timmar?
    Eller räcker det att du betalar hyran för att behålla det?

    Ingen här kan gissa vad det står på det kontrakt du skrivit på...

  • Äldre 3 Apr 11:13
    #3
    nnnnnnnn skrev 2017-03-31 21:28:44 följande:

    Läs på ditt kontrakt vad det står.

    Är det villkorat att du måste ha öppet visst antal timmar?

    Eller räcker det att du betalar hyran för att behålla det?

    Ingen här kan gissa vad det står på det kontrakt du skrivit på...


    Nej det är klart att ingen vet vad som står i mitt kontrakt :)

    Jag har tillgång till mitt hyrda rum när och hur ofta/lite jag vill (men såklart vill ägarna att jag ska finnas där så ofta jag kan, dels för min egen skull att få kunder och för kundernas skull, dock är det bara muntligt sagt mellan oss :) ).

    Hade en "provtid" tom 12 mars. Men jag sa inte upp avtalet och inte ägarna heller, kontraktet förlängs automatiskt om det inte sägs upp skriftligt mellan parterna. Därför har jag tillgång till rummet i 2 år till innan kontraktet förnyas.

    När hade ni berättat?

    Är bara i v14 nu.
Svar på tråden Hur hade ni gjort?