Jag älskar ju honom och vill så himla gärna få det att funka! Jag bryr mig enormt mycket när han har mått dåligt men när jag mår dåligt eller varit sjuk , gjort sjukhusbesök så får man be om lite förståelse eller uppmärksamhet för att han ska förstå att man mår dåligt.
Har både förlorat kontakt med min familj igen, samt måste avliva min hund pga vissa saker, är sjukskriven och nu måste jag undersöka min tarm då enligt min läkare sa jag hade inre blödningar , behöver ju inte va något men är orolig ändå. Ska dra ut/opera bort en visdomstand om några veckor och det är bara väldigt mycket på en gång. Han ser jag gråter över sorgen förlora min hund men då säger han bara "men ta upp honom i sängen kela med honom så får du lite mer kvalitetstid"
Sen går han och får små ilskeutbrott om en soppåse gått sönder eller om katten väcker honom på natten.
Jag gjorde ryggmärgsprov förra året och var söndernervös ,jag fick be om stöd många gånger. Även den gången jag hade så ont av en urinvägsinfektion att jag beställde taxi , han ville inte ens följa med båda av dom här gångerna utan suckade massa och tyckte de va pinsamt åka taxi (tror de va en större taxi som ser ut som en skåpbil)
Åkte på en rejäl förkyldning i höstas då jag hostade sönder mina lungor i 2 veckor, spydde en gång på badrummet men han gick bara förbi, sa inte ett ljud.
Detta är småsaker jag berättar. Det känns som han blir irriterad varje gång jag mår dåligt , vetinte om det är för han inte vet hur han ska hjälpa eller om det är för han känner sig tvingad finnas där.
Jag finns där nästan varje gång han har ångest eller mår dåligt. Kan va över när han failade över några tentor i skolan eller till att han är förkyld och behöver någon som lagar mat och bryr sig.
Vad ska man göra??