• ssangiss

Vaknar hela tiden!

Ända sedan han var några månader gammal har han vaknat 5-6 gånger per natt ofta mer. Nu är klockan 03 på natten när jag skriver detta och han har vaknat en gång i halvtimmen sen han gick och la sig kl 22. Han är 1 år. Är detta normalt? Det börjar bli väldigt jobbigt för mig då jag behöver min sömn och det påverkar mitt humör! Vad gör jag för fel?? Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Vaknar hela tiden!
  • Linnis92

Hur sover han? Eget rum, egen säng? Ert rum i egen säng? Samsovning? Vad för grejer har du testat?

Du ger inte så mycket info i TS så svårt att avgöra vad du "gör för fel".

• Milleman

Så jobbigt! Vi har också barn som vaknar mycket. Kan vara jättetrött, men efter en vanlig rutinmässig nattning kan det ta 15 så är hon vaken.
    Med båda våra barn har det, lustigt nog, hjälpt att ha fönstret öppet. Samt att inte natta dem varken för pigga eller övertrötta (vilket är en balansgång).
    Förstår att du testat allt men sover han bättre nära dig? Jag märker stor skillnad om jag lägger dotter bredvid mig. Ofta kryper hon nära och sover många timmar i sträck. Tanka närhet och trygghet. Det är ju mycket intryck i en 1-årings liv.
    Lycka till!

Svar på tråden Vaknar hela tiden!