• Norrlandstjejen

Vattkoppor? Bild

Har en 9 månaders tjej hemma. För 4 dagar sedan började det dyka upp små röda prickar på mage och rygg. De blev fler (35st) och nu har hon även några enstaka på benen. Prickarna är röda och relativt små. Några av dem är lite vita i mitten men det är svårt att säga för de är ganska små.
    Ingen feber. Dock gråter hon ofta, sover dåligt och kliar sig ibland på magen. Är det vattkoppor?

• Svar på tråden Vattkoppor? Bild
  • Anonym (Ndnd)

Svårt tyvärr att se på den bilden :/

• Anonym (Undrar)

Höstblåsor och vattenkoppor liknar varandra. Har hon blåsor i hårbotten så är det vattenkoppor.

Det kan ju vara vanliga utslag och behöver inte vara vattenkoppor. Även om det går vattenkoppor i perioder bland barn.

• Anonym (Ndnd)

Tycker inte det ser ut som vattkoppor

• Anonym (S)

Och jag tycker det ser precis ut som vattkoppor i förstadiet. Har fyra barn som haft det varav två precis nyligen.

• LillaMi81

Jag har ingen direkt erfarenhet av höstblåsor, men de brukar väl sitta mer koncentrerat vid mun och händer?

Jag tycker att flera av utslagen liknar vattkoppor. De ser ju ut som blåsor.

• Norrlandstjejen
    LillaMi81 skrev 2017-04-02 12:05:11 följande:

Jag har ingen direkt erfarenhet av höstblåsor, men de brukar väl sitta mer koncentrerat vid mun och händer?

Jag tycker att flera av utslagen liknar vattkoppor. De ser ju ut som blåsor.

Jo höstblåsor brukar vara kring mun, under händer och fötter men där har hon inga. Så jag tror inte det är höstblåsor, de här är koncentrerade kring bål och ben ?
Svar på tråden Vattkoppor? Bild